انجام پایان نامه مدیریت-مشاوره و انجام پایان نامه و نوشتن پروپوزال

موسسه علمی پژوهشگران شریف موسسه برتر و نمونه کشور در مشاوره پایان نامه و پروپوزال در 5 سال متوالی نوشتن پروپوزال و انجام پایان نامه ، انتخاب موضوع پایان نامه همه رشته ها - شماره های تماس : 09196357660 - 09149691799

انجام پایان نامه مدیریت-مشاوره و انجام پایان نامه و نوشتن پروپوزال

موسسه علمی پژوهشگران شریف موسسه برتر و نمونه کشور در مشاوره پایان نامه و پروپوزال در 5 سال متوالی نوشتن پروپوزال و انجام پایان نامه ، انتخاب موضوع پایان نامه همه رشته ها - شماره های تماس : 09196357660 - 09149691799

اثر زلزله های بزرگ برپل ها

متغیرها: اثر زلزله های بزرگ برپل ها

توضیحات: ۲۷ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود پروژه آماده (فصل دوم پایان نامه آماده) با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها  از طریق مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف تهیه شده و مناسب برای انجام پایان نامه مهندسی عمران، انجام پروپوزال، تهیه پرسشنامه و استخراج مقاله داخلی و خارجی از پایان نامه و پروژه کلاسی می باشد.

خلاصه ای از کار:

اثر زلزله های بزرگ برپل ها

زلزله نورثریچ کالیفرنیا، در سال ۱۹۹۴ زلزله‌ای به‌شدت ۷/۶ ریشتر منطقه نورثریچ کالیفرنیا را لرزاند و باعث  به وجود آوردن خساراتی وحشتناک به بزرگراه‌ها ساختمان ها و پل ها شد بسیاری از پل ها به خاطر ضعف در طراحی لرزه ای فرو ریختند گسل ها باعث جابجایی زمین و پایه ها شدند که این عامل منجر به سقوط بسیاری از پل ها شد. پل کادلاک در نورثریچ آمریکا در سال ۱۹۹۱ با استفاده از شمع های بزرگ درجاریز در اطراف هر دو کوله خود برای جلوگیری از حرکت عرضی مقاوم سازی شده بود. پای ستون تا حدی بوسیله مهارهای سنگی مقاوم سازی شده بودند، جهت تقویت سرستون ها از غلاف های فولادی استفاده شده بود آسیب دیدگی این پل در هنگام زلزله ی نورثریچ نسبتاً جزئی بود و به جز نشست پشتی کوله ها و نشست دال معبر خسارات جدی سازه ای نداشت. دلیل اصلی آسیب های وارده بر این پل به علت نوع خاک و انحراف زیاد پل بود. پل بتنی سینگا در دهه ی ۱۹۶۰ در نورثریج ساخته شده بود. در این زلزله ستون های غیر شکل پذیر این پل در برش خسارت دیدند و تحت اثر وزن پل فرو ریختند [۲].

………………

۲-۲-۱- تغییر مکان های لرزه ای

 ۲-۲-۱-۱- افتادن و شکست عرشه ها به سبب از دست رفتن سطح اتکا

معمولاً عرشه ها و شاهتیر های بکار رفته در پل ها از استحکام لازم برخوردار بوده و همه الزامات طراحی در مورد آنها رعایت شده و دچار خرابی به دلیل ضعف در طراحی خودشان نمی شوند اکثر خرابی های اتفاق افتاده در شاهتیر ها به علت لغزش از روی تکیه گاه می باشد [۶]. دو عامل در وقوع چنین پدیده ای دخالت دارد یکی عرض نشیمن ناکافی برای جابجایی طولی و عرضی شاهتیرها و دیگری دوران پایه ها. یک عامل دیگر که از افتادن عرشه جلوگیری نمیکند اتصال نامناسب بین دو قسمت عرشه با ستون ها می باشد. ایجاد درز انقطاع بین پانل های عرشه پل برروی ستون ها بسیار متداول می باشد دو انتهای پانل عرشه برروی بالشتک هایی بر روی     ستون ها بصورت اتکایی قرار می گیرد. چنانچه طول این نوع تکیه گاه کم باشد، اختلاف جابجایی ستون پل ها در زلزله بعلت ارتعاشات ناهمگون ستون ها باعث از دست رفتن تکیه گاه عرشه شده و عرشه بصورت یک جسم یکپارچه فرو می ریزد. در زلزله های دهه ۹۰ میلادی خرابی بیشتر شاهتیرها و فروریزی دهانه های پل عمدتاً به دلایل بالا بود. پل وو شی نمونه ای از پل هایی بود که در زلزله چی چی تایوان دهانه های آن فرو ریخت در این پل به علت دوران شالوده و پایه، شاهتیرها از روی تکیه گاه لغزش کرده و به علت نداشتن عرض نشیمن کافی حرکت کرده و افتادند به همین علت چنانچه طول نشیمن گاه این اجزاء به اندازه کافی نباشد در اثر لرزش زمین یا بروز تغییر شکلهای دائمی و بزرگ در زمین براثر زلزله یا گسل، عرشه دچار جابجایی شده و از روی تکیه گاه لغزش میکند و می افتد [۴]. در تصویر (۲-۷) افتادن عرشه به علت جابجایی زمین و نداشتن عرض کافی نشیمن گاه نشان داده شده است.

………………..

۲-۲-۱-۲- درز انبساط

…………….

۲-۲-۱-۳- تغییر مکان خاک ساختگاه و اثر آن بر سازه

……………….

۲-۲-۱-۴- کوبیده شدن قسمت های سازه ای پل به یکدیگر

……………..

۲-۲-۲- آسیب دیدگی های کوله

………………

۲-۲-۳- آسیب های ایجاد شده در سطح عرشه

……………..

۲-۲-۴- آسیب دیدگی های نشیمن گاه (کلید های برشی)

……………..

 

۲-۲-۵- بررسی رفتار لرزه ای پایه های پل

به طور کل می توان دو نوع شکست را برای پایه های پل متصور شد:

الف ) شکست های شکل پذیر:

تا قبل از سال ۱۹۷۱ طراحان از احتیاج پایه های پل به شکل پذیری با پتانسیل مفاصل خمیری ناآگاه بودند و تنها مقاومت کافی را عامل پایداری در برابر زمین لرزه می پنداشتند.

……………..

ب ) شکست های غیر شکل پذیر:

ب-۱) پایه بتن مسلح

…………….

ب-۲) پایه فولادی :

…………….

۲-۲-۶- آسیب های وارده به دال های دسترسی یا پیش دال ها

…………….

۲-۲-۷- تأثیر ساختار هندسی بر سازه پل

…………..

۲-۲-۸- شکست  فنداسیون

…………..

۲-۲-۹- آسیب پذیری تکیه گاه و اتصالات

…………….

۲-۲-۱۰- خرابی های قابل قبول از نظر آئین نامه آشتو[۱]

……………

۲-۲-۱۱- خرابی های غیر قابل قبول از نظر آشتو

………………

۲-۲-۱۱-۱-  شکست ستون

……………

۲-۲-۱۱-۲- از دست رفتن تکیه گاه شاهتیرها

……………..

۲-۲-۱۲- اثرات تخریبی زلزله بر پل های ایران

…………….

۲-۳- تحقیقات انجام شده در زمینه اثر زلزله بر پل ها

…………….

۲-۴- تحقیقات انجام شده در زمینه اثر زلزله بر پل ها در ایران

……………..

۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده در زمینه بررسی آسیب پذیری کمی پل ها

……………..

۲-۵- معیارهای عملکردی

……………

مراجع

[۱] Kazuhiko, kawashima., (2010)., “Seismic Design Response Modification, and Retrofit of Bridges”, Department of Civil Engineering Tokyo Institute of Technology Meguro, Japan.  vol. 59. pp. 5-35.

[۲] Mitchell, d., Bruneau, m., Williams, m.; Anderson, d., Saatcioglu, m., and Sexsmith, r., (1995)., “Performance of bridges in the 1994 Northridge earthquake”, Journal, Civil Engineering.vol. 22.  pp. 415-427.

[۳] Gasemi, h., Cooper, j.d., Imbsen, r., Piskin, h., Inal, f., and Tiras, a., (2000)., “The November 1999 Duzce Earthquake: Post-Earthquake Investigation of the Structures on theTEM ”, Publication. FHWA – RD -00-146.

………………….

………………….

 

آسان داک: www.Asandoc.com

 

American Association of State Highway & Transportation Officials 1

 

سقف کاذب - سرور اختصاصی ارزان - پایان نامه آماده - اسکلت فلزی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.