انجام پایان نامه مدیریت-مشاوره و انجام پایان نامه و نوشتن پروپوزال

موسسه علمی پژوهشگران شریف موسسه برتر و نمونه کشور در مشاوره پایان نامه و پروپوزال در 5 سال متوالی نوشتن پروپوزال و انجام پایان نامه ، انتخاب موضوع پایان نامه همه رشته ها - شماره های تماس : 09196357660 - 09149691799

انجام پایان نامه مدیریت-مشاوره و انجام پایان نامه و نوشتن پروپوزال

موسسه علمی پژوهشگران شریف موسسه برتر و نمونه کشور در مشاوره پایان نامه و پروپوزال در 5 سال متوالی نوشتن پروپوزال و انجام پایان نامه ، انتخاب موضوع پایان نامه همه رشته ها - شماره های تماس : 09196357660 - 09149691799

بررسی فقهی و قانونی ماهیت قراردادبیمه بدنه اتومبیل باتاکیدخاص به ” خسارت افت ارزش اتومبیل “

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی فقهی و قانونی ماهیت قراردادبیمه بدنه اتومبیل باتاکیدخاص به

” خسارت افت ارزش اتومبیل “

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

حقوق خصوصی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

باتوجه به اینکه رشته حقوق یکی از رشته های علوم انسانی است، که هدف آن جستجوی قواعدی است که بر روابط اشخاص ،از این جهت که عضو جامعه می باشند بنا نهاده شده است. اجتماع انسان ها را تنها به منظور کشف قواعدی که نظم جمع را تامین میکند مورد مطالعه قرار میدهد.علم حقوق  باید توانایی رفع وکاهش هرگونه تنش در جامعه راداشته باشد.بتواند با وضع و اجرای قوانین مورد نیاز جامعه صلح وآرامش را به جامعه آورده ،درنتیجه با رفع هرگونه تنش موجب شکوفایی فرهنگی، اجتماعی جامعه شود. در این تحقیق به بررسی ماهیت حقوقی وفقهی بیمه بدنه پرداخته شده است .همچنین به مطابقت قرارداد بیمه بدنه خودرو با موازین شرعی و شرایط قراردادهای معین در قانون مدنی پرداخته شده است.

اتومبیل وسیله ای است که تقریبا از اواخرقرن نوزدهم به شکلی فراگیر وارد زندگی انسان در جوامع بشری شده و نقش بسیار مهمی را در حمل مسافر ، جابجایی کالا و محصولات کشاورزی دارد. پدیده بارز قرن حاضر پدید آمدن وسائط نقلیه در جهت رفاه و آسایش انسانها بوده است. به اندازه ای که اتومبیل رفاه وآسایش انسانها را فراهم ساخته است،به همان اندازه فاجعه آفرین بوده و خسارت و زیانهایی رابرای انسانها به بار آورده است. با توجه به اینکه تهیه اتومبیل برای خانواده ها جهت استفاده شخصی وکسب درآمد با پس انداز اندک و با اخذ وام بانکی ممکن شده است.با از دست رفتن اتومبیل در تصادفات، جبران خسارتهای سنگین برای خانواده ها بعضا غیر ممکن بوده و با مشکلات عدیده ای همراه بوده است.

این تحقیق با بررسی نظریه های موجود به بیان ماهیت ، ارکان ، اوصاف و ویژگیهای قرارداد بیمه بدنه خودرو می پردازد .قرارداد بیمه قراردادی است که بیمه گر در آن با دریافت حق بیمه ای کم و نا چیز با استفاده ازمکانیزم پیشرفته تعاون به توزیع ریسک و خطر بین بیمه گذاران اقدام می کند. بیمه گر ضمن جبران خسارت و پرداخت آن به زیان دیدگان ,سودی را نصیب خود می کند. بیمه چون یک عقد است پس، از لحاظ حقوقی باید آن رادر زمره عقود معین غیر از عقود ذکرشده در قانون مدنی قرار داد.

با توجه به اینکه درصد بیشتری از پرونده های مطروحه در محاکم قضایی را پرونده های بیمه بدنه اتومبیل تشکیل می دهد. همچنین وجود مسائلی مانند خسارت افت ارزش خودرو وعدم پرداخت خسارت از طرف بیمه گران به علت تاخیر در پرداخت حق بیمه و اقساط از طرف بیمه گذاران یکی از بحث برانگیز ترین مسائل مطرح شده بین صاحب نظران ومتخصصین علم حقوق می باشد.لذاتلاش درجهت رفع اختلاف نظربین علماو متخصصین، رفع مغایرتهای قانونی،  فقهی و حقوقی بیشتردر این تحقیق مد نظر بوده که به آنها پرداخته شده است. علاوه برموارد ذکر شده و نظر به فراگیر بودن بیمه بدنه اتومبیل ، استفاده اکثر خانواده ها از این نوع خدمت شرکتهای بیمه وبررسی مسائل و مشکلات آن علل اصلی انجام این تحقیق می باشد.

 

 

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضیه ‏های تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):

………………………….

…………………………….

ب- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش‏برداری و غیره) گردآوری داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

: بررسی فقهی وحقوقی تعامل علم قاضی با نظر کارشناس

دانلود پروپوزال آماده: بررسی فقهی وحقوقی تعامل علم قاضی با نظر کارشناس

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

حقوق

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

ادله اثبات دعوی از آن رو که ناظر به اثبات دعوی است و نه ثبوت آن، در نظام‌های حقوقی واجداهمیت بسزایی است. در دعاوی کیفری نقش ادله اثبات دوچندان است. نقش قاضی در این دعاوی در کشف حقیقت بر عکس دعاوی حقوقی که طرفین دعوا در جهت اثبات ادعا ارائه دلیل می کنند، بسیار پویا و فعال است. در بدو امر آنچه خصوصاً پس از مراجعه به فقه و قوانین موجود در کشور ما به نظر می رسد، این است که ادله‌ی اثبات جرایم در فقه و حقوق موضوعه مشخص شده و میزان اعتبار آن توسط شارع و قانونگذارتعیین گردیده است و پس از ارائه ادله، قاضی ملزم است تا بر اساس آن حکم صادر کند. لیکن همیشه ارتکاب جرایم همراه با پیچیدگی هایی است که کشف آن توسل به وسایل دیگری غیر از اقرار یا شهادت و یا سوگند را می طلبد.

از طرفی علم قاضی به عنوان دلیلی که مقدم بر سایر ادله است راهگشای قاضی در تمسک به ادله درصدور حکم است. در مورد ادله احصا شده نیز اگر قاضی را ملزم به تبعیت از آن‌ها به محض احراز آن بدانیم، اگر چه آن ادله از نظر وی مقرون به صحت نبوده باشد، این امر نیز خلاف مقتضای عدالت است. لذا درجهت کشف حقیقت قاضی باید نه تنها در تحصیل دلیل، بلکه در ارزیابی آن نقش مؤثر ایفا کند.

صدور آرا نسبتاً زیادی در دادگاهها بر اساس نظریه کارشناس  نگارنده را بر آن داشت تا تأثیر آن را درتصمیم‌گیری قاضی مورد توجه قرار دهد.

 

 

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضیه ‏های تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):

………………………….

…………………………….

ب- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش‏برداری و غیره) گردآوری داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

بررسی فونستیک تریپس های خاکزی و قارچ خوار در شهرستان گرگان ، استان گلستان

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی فونستیک تریپس­های خاک­زی و قارچ­خوار در شهرستان گرگان، استان گلستان

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

حشره‌شناسی کشاورزی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

تریپس­ها حشراتی از راسته­ی بال‌ریشک­داران[۱] می­باشند که برای اولین بار در سال  ۱۷۴۴ میلادی توسط دکتر گیر[۲] توصیف و با نام Physapus معرفی شدند. سپس، در سال ۱۷۵۸ میلادی این گروه توسط حشره­شناسان انگلیسی تریپس نام­گذاری شدند و در ابتدا شامل چهار گونه­ی متعلق به یک جنس بودند (لوئُنگ، ۲۰۰۸). این حشرات دارای بدنی باریک به طول ۵/۰ تا ۵ میلی­متر می باشند. البته برخی از گونه­ها در نواحی گرمسیر نزدیک به ۱۴ میلی­متر طول دارند. تقریبا همه‌ی تریپس­­­­­ها دو جفت بال دارند، اگر چه برخی‌ها بی­بال هستند. بال­دار­ها در بال­های خود دارای دو ردیف ریشک می­باشند که به طور متقارن قرار گرفته­اند. به همین دلیل، ریشک­های بال­های حشرات راسته­ی Thysanoptera  (که به معنی بال­ریشک­داران می­باشد) در طول پرواز، سطح تماس را افزایش می­دهند. اتلاق نام بال‌ریشک­داران به راسته، از این صفت نشات گرفته است (حسن­زاده سلماسی، ۱۳۷۳؛ لوئُنگ، ۲۰۰۸). در سراسر جهان، بیش­تر گونه­های تریپس­ها در مناطق گرمسیر یافت می­شوند و تعدادی نیز در مناطق معتدل وجود دارند. حتی گونه­های کمی از آن­ها در مناطق سرد و نواحی قطب شمال زندگی می‌کنند (اِشمیت، ۲۰۰۷).

در راسته­ی بال­ریشک­داران، متنوع­ترین رژیم غذایی را می­توان یافت. این حشرات به طور معمول گونه­هایی گل‌زی هستند (ایزو و همکاران، ۲۰۰۲) و از نظر رفتار تغذیه­ای، حدود ۱۰۰ گونه از آن­­ها به عنوان آفت کشاورزی مطرح می­باشند. این­ها آفات جدی گیاهان زراعی هستند که باعث نقره­‌ای شدن سطح برگ­ها، گل‌برگ­ها و میوه­ها، ریزش گل­ها و برگ‌ها، کاهش گرده­افشانی، و هم‌چنین بروز بدشکلی و تشکیل گال در آن­ها می­شوند و روی  بوم‌سامانه­های کشاورزی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر می­گذارند (ماوند و کیبی، ۱۹۹۸؛ ایزو و همکاران، ۲۰۰۲؛ علوی و همکاران، ۲۰۰۷؛ رِیناود، ۲۰۱۰؛ میراب بالو و چِن، ۲۰۱۰).

گونه­های زیادی از تریپس­ها از اسپورهای قارچ­ها تغذیه می­کنند. برخی از تریپس­ها به عنوان شکارگرهای کنه­ها و دیگر تریپس­ها و بندپایان کوچک شناخته شده­اند و تعداد معدودی از گونه­های گیاه‌خوار آن­ها نیز در کنترل بیولوژیک علف­های هرز مورد استفاده قرار می­گیرند (ماوند و مارولو، ۱۹۹۶). هم­چنین، یک گونه از خانواده­ی Heterothripidae به نام Aulacothrips dictyotus به عنوان انگل خارجی بر روی بدن گونه‌ای از زنجرک‌های درختی خانواده‌ی Aethalionidae با نام علمی Aethalion reticulatum زندگی می‌کند. این تریپس‌ اولین انگل خارجی شناخته شده از راسته­ی Thysanoptera است که لارو­های آن در زیر بال­های پوره­ها و حشرات کامل میزبان زندگی می‌کنند و پیله­های شفیرگی بر روی نیم‌حلقه‌های پشتی بدن میزبان تشکیل می­شوند. سایر گونه­های این خانواده بر روی گل­ها زندگی می­کنند (ایزو و همکاران، ۲۰۰۲). کاوالِری و همکاران (۲۰۱۰) نیز دومین گونه‌ی انگلِ این جنس را به نام A. minor از روی همین زنجرک درختی گزارش کردند.

تریپس‌ها تقریبا در تمامی مکان­ها ساکن می­شوند، بنابراین، جمع­آوری این حشرات همیشه دشوار است و مکان‌های جمع­آوری ویژه­ای ندارند (اکرم و همکاران، ۲۰۰۳). این حشرات را می­توان از روی یک گیاه و با ضربه زدن به اندام­های گیاهی، بر روی یک صفحه­ی سفید پلاستیکی جمع­آوری کرد. هم­چنین، برای جمع­آوری آن­ها از قیف برلیز (برای تریپس­هایی که در خاک و بقایای برگی زندگی می­کنند) و آسپیراتور نیز می­توان استفاده نمود (میراب بالو و چِن، ۲۰۱۰).

 

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضیه ‏های تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):

………………………….

…………………………….

ب- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش‏برداری و غیره) گردآوری داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

  1.  Thysanoptera
  2. De Geer

درج آگهی دیوار - پایان نامه آماده - درایوال - الکتروموتور

رشد و اختلال رشدی ویژه، اختلال هماهنگی رشدی DCD

متغیرها: رشد و اختلال رشدی ویژه

توضیحات: ۶۳ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود پروژه آماده (فصل دوم پایان نامه آماده) با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها  از طریق مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف تهیه شده و مناسب برای انجام پایان نامه تربیت بدنی، فیزیولوژی ورزشی، انجام پایان نامه پزشکی، روانشناسی، پرستاری، انجام پروپوزال، تهیه پرسشنامه و استخراج مقاله داخلی و خارجی از پایان نامه و پروژه کلاسی می باشد.

خلاصه ای از کار:

جسم انسان در دوران طفولیت، کودکی و نوجوانی در حال رشد و بالیدگی است. ادراک او از جهان اطرافش عمیق­تر شده، ظرفیت ذهنیش با افزایش مهارت­های روانی بیشتر می­شود. همچنین با تشکیل روابط جدید، مهارت­های اجتماعی آموخته می­شود. عملکرد مهارت­های حرکتی باید با همه این تغییرات منطبق شده، تغییر شکل پیدا کنند. تغییرات رشدی در اوایل زندگی بسیار چشمگیر است، اما این تغییرات در دوره بزرگ‌سالی متوقف نمی­شود- تغییرات فیزولوژیک به طور مداوم رخ می­دهد و تجارب محیطی، ادراک و مهارت‌های روانی و روابط اجتماعی فرد را پالایش می­کند (هی وود[۱]، ۱۳۸۵).

…………..

اختلال هماهنگی رشدی

DCD چیست؟

اختلال هماهنگی رشدی هنگامی رخ می‌دهد که تأخیر در رشد مهارت‌های حرکتی یا مشکل در هماهنگی حرکات، منجر به ناتوانی کودک در انجام وظایف روزانه‌اش می­شود. هنگامی‌که پزشک مطمئن باشد ۱) مشکلات حرکتی ناشی از اختلالات جسمی، عصبی و رفتاری شناخته‌شده‌ی دیگر، نیستند و ۲) امکان وجود بیش از یک اختلال نیز رد شود، تشخیص اختلال هماهنگی رشدی گذاشته می‌شود. اختلال هماهنگی رشدی یک اختلال مهارت حرکتی است که توانایی کودک در انجام بسیاری از کارهای روزمره را تحت تأثیر قرار می­دهد. کودکان DCD مشکلات متنوعی دارند، به طوری که هر کودک ممکن است انواعی از مشکلات مختلف را داشته باشد. اختلال هماهنگی رشدی اختلال عدم بلوغ و یا به‌هم‌ریختگی حرکت است، . ارتباط این مشکلات ممکن است با زبان، حرکات چشم، ادراک، فکر، مشکل خاصی در یادگیری، شخصیت و تنوع رفتار وجود داشته باشد (میسیونا و همکاران، ۲۰۱۱). اختلال هماهنگی رشدی شامل DCD دیس پرکسیا و دیگر اختلالات مرتبط مانند سندرم آسپرگر، نارساخوانی و اختلال بیش فعالی و کمبود توجه (ADHD) است. همپوشانی بسیاری میان این اختلالات و بسیاری از مشکلات این کودکان با مهارت­های اجتماعی، برنامه‌ریزی حرکتی، توجه و تمرکز و هماهنگی وجود دارد. اختلال هماهنگی رشدی نام داده‌شده به این بیماری است که در آن کودکان با رفت‌وآمد و با جنبه‌های خاص از یادگیری مشکل‌دارند (مورن اف بل، ۲۰۰۶).

……………..

نارسایی حرکتی- برنامه‌ریزی حرکتی ضعیف

برنامه‌ریزی حرکتی به این شیوه است که از طریق آن مغز مشخص می­کند که شما چه کاری را می­خواهید انجام بدهید و چگونه آن را انجام می­دهید. داشتن یک مشکل در برنامه‌ریزی حرکتی باعث می­شود که انجام حرکات جدید و اعمال جدید دشوارتر باشد. در افراد مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی این نقص به طور بارزی وجود دارد (مورن اف بل، ۲۰۰۶).

……………….

مشکلات در زمینه مهارت­های حرکتی درشت[۲]

……………..

مشکلات در زمینه مهارت­های حرکتی ظریف[۳]

…………..

ادراک بصری؛ مشکلات حرکت بصری

……………

ادراک

………………

عدم یکپارچگی حسی[۴]

…………….

ضعف آگاهی و هشیاری بدنی

…………..

تنش کم عضلانی[۵]

………………

وضعیت قرارگیری بدن

…………….

سازمان‌دهی

……………..

یادگیری وظایف جدید یا دشوار

………………

مشکلات رفتاری

……………….

ضعف توجه

………………

ضعف تمرکز

………………

ضعف اعتمادبه‌نفس و ناامیدی

………………

مشکلات اجتماعی

کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی درجه بالایی از رفتارهایی نامناسب را از خود نشان می­دهند که اداره کردن آن‌ها بسیار مشکل است؛ مثلاً مطیع نبودن، فریاد زدن، جیغ کشیدن، ناله کردن، کج خلقی یا رفتار خشم‌آلود، دلایلی که باعث این امر می­شود؛ ضعف و کمبود توجه و تمرکز، درجه بالایی از محرومیت و کم بودن انگیزه، انتظارات رفتاری والدین، میزان مهارت­های مربوط به والدین و نوع رفتارهای والدین عوامل مهمی در این زمینه به شمار می­آیند (مورن اف بل، ۲۰۰۶؛ سلمان، ۱۳۸۷).

…………….

نوشتن

…………..

خواندن

…………..

علل خام حرکتی چیست؟

…………..

عوامل مربوط به مادر

ناهنجاری­ها و اختلالاتی که مربوط به مادر می­شوند، و می­توانند بر جنین تأثیر بگذارند بی‌شمارند. مادرانی که سابقه زایمان­های غیرطبیعی دارند، به نسبت مادرانی که زایمانشان طبیعی است، احتمال بیشتری برای داشتن کودکان ناقص دارند. هینز[۶] (۱۹۶۷) اشاره می­کند که احتمال تولد فرزندی با نقص عصب شناختی در مادران زیر ۱۶ سال و بالای ۳۶ سال که اولین فرزند خود را به دنیا می­آورند یا مادران دارای سن بیشتر از ۴۰ سال که دارای کودکان متعدد هستند بیشتر است. ضمناً آمار نشان می­دهد که قد و وزن مادر می­تواند تأثیر سویی بر حاملگی و تولد نوزاد داشته باشد (ارنهایم و سینکلر، ۱۳۷۵).

…………….

عوامل مربوط به زایمان

………………..

عوامل روانی- اجتماعی رشد

……………..

داشتن انتظارات نامعقول از کودک

……………

بد رفتاری با کودک

…………….

بد کارکردی‌های مغزی

………………

فرضیه مخچه

مخچه در اختلالات آسیب‌پذیرترین قسمت مغز است به دلیل آن که نسبت به از بسیاری از مناطق دیگر مغز دیرتر توسعه می­یابد و آهسته‌تر رشد می­کند (گید، ۲۰۰۱؛ گریفیث و همکاران، ۲۰۰۴؛ هاتنلوچر،۱۹۹۰). تعداد فزاینده­ای از مطالعات حیوانی نقش تأخیر توسعه مخچه را در رفتار ناهماهنگ پیشنهاد کرده­اند. به عنوان مثال، مخچه کوچک‌تر در موش­ها تحت پرورش در طول دوره جهش رشد مغز منجر به کمتر شدن نورون­ها، سلول­های گلیا، سیناپس­ها و کاهش میلین دار شدن سلول­های عصبی می­گردد، و موش­ها علائم طولانی مدت عدم درستی اجرا را نشان می­دادند (گرامسبنگن و وسترگا[۷]،۱۹۹۲). در مطالعه دیگری گرامسبنگن (۲۰۰۳)، با تزریق دگزامتازون (استروئید که ممکن است بلوغ مخچه در اواخر حاملگی تحت تأثیر قرار دهد) به موش­های جوان در طول بلوغ در آخرین سه ماهه جنینی(تزریق مرحله مخچه)، به این نتیجه رسید که عدم بلوغ مخچه موجب ناهنجاری­های طولانی مدت درستی اجرا در طیف گسترده­ای از مهارت­های حرکتی است. بنابراین، هر چند هنوز هم از ارتباط مستقیم بین نقش مخچه و رفتار ناهماهنگ نامطمئنیم، شواهد همگرا از مطالعات مورفولوژیک حیوانات نشان می­دهد که توسعه اختلال مخچه ممکن است یکی از عوامل کلیدی در مبتلایان به DCD باشد. رفتار کودکان مبتلا به DCD مشکلات را در طیف گسترده­ای از وظایف حرکتی شبیه به آنچه که در بیماران مبتلا به ضایعه مخچه مشاهده شده است را نشان می­دهند (گیوزو کلوربور[۸]، ۱۹۸۷؛ لری، ۲۰۰۳، لاندی- اکمن و همکاران[۹]، ۱۹۹۱؛ ویلیامز، ویلاکوت و لری[۱۰] ،۱۹۹۲).

………………..

فرضیه هسته‌های قاعده­ای

…………….

فرضیه آهیانه

……………..

مناطق دیگر                                                                            

……………..

اختلالات عصبی حرکتی

……………..

اختلالات تشنجی

………………..

اختلالات تکانشی

……………

پیشنهاد‌ها و فعالیت­هایی برای مهارت­های حرکتی در حال توسعه

……………

فاکتورهای اندازه­گیری شده

تعادل

تعادل یا پایداری پاسچری یک واژه عام است که برای توصیف فرایند که به وسیله­ی آن وضعیت بدن در حالت موازنه[۱۱] حفظ می­شود، به‌کاربرده برده می­شود. تعادل زمانی حداکثر است که مرکز توده بدن[۱۲] یا مرکز گرانش بدن[۱۳] در داخل سطح اتکای مربوط به خود حفظ شود. مرکز توده بدن نقطه­ای است که برابر با مرکز تمام توده بدن بوده و محلی است که در آن بدن کاملاً در حالت موازنه می­باشد و با تعیین میانگین وزن قسـمت­های مختلف بدن به دست می­آید. تعادل یک تکلیف پیچیده کنترل حرکتی است که شامل تشخیص و ترکیب اطلاعات حسی برای ارزیابی وضعیت و حرکت بدن در فضا و اجرای پاسخ­های اسکلتی عضلانی مناسب برای کنترل وضعیت بدن در داخل محیط و در حین انجام تکلیف است. بنابراین، کنترل تعادل نیازمند تعامل سیستم­های عصبی، اسکلتی عضلانی و تأثیرات محیطی می­باشد(کرد، ۱۳۹۰).

……………..

اهمیت تعادل در وضعیت بدنی

……………..

تعادل ایستا

……………

تعادل پویا

…………….

تئوری­های تعادل

تئوری رفلکس سلسله مراتبی

این تئوری کنترل وضعیت بدن و تعادل را نتیجه عملکرد پاسخ­های رفلکسی می­داند که در اثر سیستم­های حسی تحریک‌شده و به صورت سلسله مراتبی در سیستم اعصاب مرکزی کنترل می­شود. طبق این تئوری، در طول رشد، کنترل تعادل از رفلکس­های نخاعی اولیه [۱۴] به واکنش­های پوسچرال [۱۵] سطوح بالاتر و پاسخ­های کورتیکال بالغانه[۱۶] تغییر می­یابد. نشان داده شده است که رفلکس­ها، واحد­های ساختمانی حرکات هستند و فعال شدن رفلکس­ها به صورت جداگانه یا همزمان باعث ایـجاد حرکت می­شود. هر رفلکس دارای سه بخش متفاوت می­باشد که عبارت است از: عضو گیرنده تحریک، راه عصبی هدایت‌کننده و عضو پاسخ‌دهنده. هر پاسخ به عنوان یک تحریک موجب ایجاد پاسخ­های بعدی شده و بدین صورت زنجیره­ای از رفلکس­ها موجب بروز حرکات پیچیده‌تر می­شوند(علیرضایی، ۱۳۸۶).

………………

تئوری سیستم­ها

……………

سیستم­های درگیر در کنترل تعادل

……………

مکانیزم­های حرکتی در کنترل تعادل

…………….

تون پاسچرال [۱۷]

…………….

توان عضلانی

………………

سیستم­های عصبی درگیر در تعادل

……………

سیستم وابران محیطی

…………………

مکانیزم­های حسی در کنترل تعادل

سیستم بینایی

………………

سیستم حسی- پیکری

………………….

سیستم دهلیزی

…………..

هماهنگی

کنترل حرکات گوناگون توسط سیستم عصبی مرکزی سازمان­دهی می­شود به طوری که هماهنگی عضلات و مفاصل برای اجرای حرکات توسط سیستم عصبی کنترل می­شود. به طور کلی برای کنترل حرکات نیاز به هماهنگی وجود دارد، حال چه این حرکات مداوم باشند یا مجرد. در حرکات مجرد همانند ضربه زدن، پرتاب کردن و دسترسی و چنگ زدن نیاز به هماهنگی چشم دست وجود دارد،. همچنین در حرکات مجردی که با دو عضو انجام می­گیرد مانند پیانو زدن یا تایپ کردن، نیز نیاز مبرم به هماهنگی بین اعضای بدن وجود دارد. تکالیف مداوم نیز به هماهنگی بین اندام­های درگیر نیاز دارد، لذا حرکات مداوم نیز چه با یک عضو انجام شود مانند؛ نقاشی به هماهنگی چشم و دست، و چه با دو دست انجام شود مانند؛ رانندگی نیاز به هماهنگی دو دستی دارد. بنابراین هماهنگی بین اعضای بدن جزء اصلی و لازمه کنترل حرکتی می­باشد (اشمیت و لی،۲۰۰۹).

………….

هماهنگی دو دستی[۱۸]

وقتی اعضای بدن باهم حرکت می­کنند، نیروی شدیدی بین آن‌ها وجود دارد که تمایل دارد که حرکات عضوی بدن، به صورت متقارن و هم زمان انجام شود. استفاده از دو دست به طور هم زمان به دو شکل انجام می­شود: نخست هر دو دست در یک زمان یک حرکت مشابه را انجام می­دهد که به این حرکات اعمال جفت شده می­گویند مانند بلند کردن بچه از روی تخت و رانندگی کردن. در نوع دیگر دو دست در یک زمان اعمال متفاوتی را انجام می­دهند مثل نگه‌داشتن بطری در یک دست و باز کردن آن با دست دیگر و یا گرفتن یک تکه غذا با چنگال با یک دست و بریدن آن با چاقو دست دیگر ( اشمیت و لی، ۱۳۸۷). وقتی که دو دست به طور هم زمان باهم حرکت می­کنند یک جفت شدن زمانی و فضایی بین دست­ها وجود دارد که سبب می­شود حرکت یک عضو باعث تأثیر بر عضو دیگر می­شود. در واقع این اعضا تمایل به انجام یک حرکت متقارن و مشابه دارند، مثل زمانی که شما با یک دست شکم را مالش ­دهید و با دست دیگر بخواهید به سرتان ضربه بزنید، مسلماً این عمل به دلیل تمایل دو دست به یک حرکت مشابه، مشکل خواهد بود (اشمیت، ۱۳۷۹؛ اشمیت و لی، ۱۳۸۷)……………..

………………..

هماهنگی چشم و دست

……………

زمان واکنش

……………

پیش‌بینی

پیش‌بینی فرایندی است که طی آن اجراکننده می­تواند اطلاعاتی درباره محرک، قبل از وقوع آن پردازش کند، در این صورت دستگاه سازمان‌دهی مجبور نیست به حرکتی که انتظارش را نداشته است پاسخ دهد. یکی از عامل­های مهم تأثیرگذار بر زمان واکنش پیش‌بینی کردن محرک است (اشمیت و لی، ۱۳۸۷).

روش پیش‌بینی کردن پارامتر، RT را در شرایط واقعی بررسی می­کند. در این روش قبل از محرک، اطلاعات جزئی یا کامل در مورد پاسخ مورد نظر ارائه می­گردد. تحقیقات انجام‌شده RT را تابعی از پارامترهای پیش‌بینی دانسته­اند. پیش‌بینی کردن فرایند آماده سازی حرکتی را تسهیل می­کند. پژوهشگران معتقد هستند که پیش‌بینی کردن به صورت مستقل در مرحله انتخاب پاسخ و آماده سازی حرکت بر RT تأثیر می­گذارد (لارش[۱۹] و فرکنی[۲۰]، ۱۹۸۵)……………

…………….

حافظه

حافظه نقش مهمی در روانشناسی ایفا می‌کند و به طور لاینفک در هر تکلیف شناختی از آسان‌ترین تا دشوارترین تکلیف درگیر است (از به خاطر سپردن نام یک فرد تا درک سخنان وی برای تنظیم و پیگیری اهداف او). واضح است ما واقعیت‌ها را ذخیره و سپس به یاد می‌آوریم اما حافظه ما تنها برای یادآوری مجدد اطلاعاتی که یاد گرفته‌ایم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه چیزی فراتر از واقعیت‌های بازیابی شده است.

در اصطلاح عامیانه حافظه یک توانایی ذهنی است که امکان ذخیره‌سازی شمار زیادی اطلاعات در ذهن را فراهم می‌کند که یکی از خصوصیات آن توانایی بازیابی آن اطلاعات است. قبلاً حافظه را تنها یک مخزن یا انبار حفظ اطلاعات تعریف کرده‌اند اما تحقیقات انجام‌شده در سال‌های اخیر روی حافظه نشان داد که حافظه از شمار زیادی بازنمایی‌های گوناگون و فرایندهای پیچیده استفاده می‌کند. به همین خاطر برای روانشناسان امروزی، حافظه یک انبار ساده اطلاعات نیست بلکه یک سیستم شناختی فعال است که در رمزگردانی، (اندوزش) ذخیره‌سازی (بازیابی) یادآوری اطلاعات نقش دارد و توسط سیستم ادراکی، رفتار را تنظیم می‌کند.

حافظه فعال و حافظه کوتاه مدت:

……………….

ادراک و حرکت

…………….

تمرینات ادراکی- حرکتی

اختلال در برنامه حرکتی

تمام فعالیت­های فیزیولوژیک انسان تحت تأثیر دستگاه عصب مرکزی است. در یک نگاه کلی، دستگاه عصبی دو وظیفه مهم بر عهده دارد، یکی اینکه تکانه­های الکتریکی را توسط پی‌یاخته‌ها از تمام بخش­های بدن دریافت و یا به آن‌ها ارسال کند و دیگری مرکز کنترلی است که مانند یک کامپیوتر پیچیده به یکپارچه نمودن اطلاعات انتخاب پاسخ و در نهایت ارسال آن‌ها برای عملکرد مناسب عمل می­کند. این مرکز کنترل که اصطلاحاً دستگاه عصب مرکزی نام دارد به برنامه‌ریزی و تدارک پاسخ از اعمال ساده تا پیچیده می­پردازد و بدیهی است که کنترل حرکات………………

……………….

فرایند ادراکی- حرکتی

…………….

حرکات ادراکی- حرکتی

برای تعیین اینکه کدام حرکت باید به عنوان ادراکی- حرکتی مورد توجه قرار گیرد. در “نظرسنجی ادراکی- حرکتی” هاسلینگر[۲۱]، (۱۹۷۱) آزمایشی را به طور ویژه­ای سودمند یافتیم. این نظرسنجی که سال‌ها قبل انجام گرفت، توسط یک گروه ضربت ادراکی- حرکتی ابداع شد. که به منظور کاهش سردرگمی پیرامون عنوان ادراکی- حرکتی طراحی شده بود. برای رسیدن به این هدف گروه ضربت، تعاریف ادراکی- حرکتی را از افراد زیادی از سراسر جهان که کارشناس قابلی در این زمینه بودند درخواست کردند. گروه ضربت تلاش کرد با داشتن فهرستی از آن دسته فعالیت­های حرکتی که عقیده داشتند، ادراکی- حرکتی هستند ماهیت فعالیت­های حرکتی را مشخص کنند. بررسی نتایج، عدم توافق آشکار در میان این کارشناسان را مشخص کرد. اما در بیشتر پاسخ­ها، گروه­های مشخص از حرکات ادراکی- حرکتی وجود داشت که شامل مواردی از قبیل: تعادل، آگاهی فضایی، زمانی، بدنی و جهت‌یابی می­باشد. این نوع فعالیت­های حرکتی در مباحث مربوط به ادراکی- حرکتی در تعداد زیادی از منابع مربوط نیز به طور مشترک ذکرشده‌اند (گالاهو و اوزمان، ۱۹۹۸).

………………………..

حرکات مرتبط با مفهوم ادراکی- حرکتی

مفاهیم مربوط به حرکت که به طور شایع با مفهوم ادراکی- حرکتی ارتباط دارند شامل:

تعادل

تعادل یا ثبات از قدیم به عنوان ” وضعیت حفظ توازن بین نیروهای متقابل” تعریف شده است. بورتون و دیویس[۲۲] (۱۹۹۲)، معتقداند تعادل مؤلفه مهم در تقریباً همه فعالیت­های حرکتی است و اغلب کنترل قامتی نامیده می­شود……………….

………………

آگاهی فضایی[۲۳]

…………….

آگاهی زمانی[۲۴]

………………

آگاهی بدنی و جهت‌یابی

……………..

نظریه­های ادراکی- حرکتی

…………….

نظریه ادراکی- حرکتی کپارت

…………….

تحقیق پیرامون اثربخشی برنامه­های ادراکی- حرکتی

………………

تاریخچه و انواع آزمون­های حرکتی

……………..

 

 

منابع:

 

ابراهیمی ثانی، زهرا. (۱۳۸۹). تأثیر یک برنامه منتخب حرکتی بر مهارت­های بینایی- حرکتی دانش­آموزان ۱۱-۷ ساله دارای اختلال هماهنگی رشدی. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی.

 

احمدی، ا؛ یوسف شاهی. (۱۳۸۹). تأثیر تمرینات ادراکی- حرکتی بر مهارت­های حرکتی و ریاضی در اوتیسم. بررسی تک موردی. تهران/ مجله اصول و بهداشت روانی.

 

اساسه، مریم. (۱۳۸۹). بررسی تأثیر آموزش تجسم حرکتی بر بهبود مهارت­های حرکتی درشت کودکان با اختلال هماهنگی رشدی. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.

…………………………….

…………………………….

……………………………..

 

آسان داک: www.Asandoc.com

 

[۱] Haywood

[۲] Difficulty with Gross motor skill

[۳]  Difficulty with Fine motor skill

[۴] Sensory integration clysfunction

[۵] Low muscle tone

[۶] Haynes

[۷] Gramsbergen & Westerga

[۸] Geuze & Kalverboer

[۹] Lundy-Ekman et al

[۱۰] Williams, Woollacott & Ivry

[۱۱] Equilibrium

[۱۲] Center of Mass(COM)

[۱۳] Center of Gravity(COG)

[۱۴] Primitive Spinal Reflex

[۱۵] Postural Reaction

[۱۶] Mature Cortical Response

[۱۷] Postural Tone

[۱۸] Bimaunal Coordination

[۱۹] Larish

[۲۰] Frekany

[۲۱] Haslinger

[۲۲] Burton & Davis

[۲۳] Spatial awareness

[۲۴] Temporal awareness

اثر زلزله های بزرگ برپل ها

متغیرها: اثر زلزله های بزرگ برپل ها

توضیحات: ۲۷ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود پروژه آماده (فصل دوم پایان نامه آماده) با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها  از طریق مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف تهیه شده و مناسب برای انجام پایان نامه مهندسی عمران، انجام پروپوزال، تهیه پرسشنامه و استخراج مقاله داخلی و خارجی از پایان نامه و پروژه کلاسی می باشد.

خلاصه ای از کار:

اثر زلزله های بزرگ برپل ها

زلزله نورثریچ کالیفرنیا، در سال ۱۹۹۴ زلزله‌ای به‌شدت ۷/۶ ریشتر منطقه نورثریچ کالیفرنیا را لرزاند و باعث  به وجود آوردن خساراتی وحشتناک به بزرگراه‌ها ساختمان ها و پل ها شد بسیاری از پل ها به خاطر ضعف در طراحی لرزه ای فرو ریختند گسل ها باعث جابجایی زمین و پایه ها شدند که این عامل منجر به سقوط بسیاری از پل ها شد. پل کادلاک در نورثریچ آمریکا در سال ۱۹۹۱ با استفاده از شمع های بزرگ درجاریز در اطراف هر دو کوله خود برای جلوگیری از حرکت عرضی مقاوم سازی شده بود. پای ستون تا حدی بوسیله مهارهای سنگی مقاوم سازی شده بودند، جهت تقویت سرستون ها از غلاف های فولادی استفاده شده بود آسیب دیدگی این پل در هنگام زلزله ی نورثریچ نسبتاً جزئی بود و به جز نشست پشتی کوله ها و نشست دال معبر خسارات جدی سازه ای نداشت. دلیل اصلی آسیب های وارده بر این پل به علت نوع خاک و انحراف زیاد پل بود. پل بتنی سینگا در دهه ی ۱۹۶۰ در نورثریج ساخته شده بود. در این زلزله ستون های غیر شکل پذیر این پل در برش خسارت دیدند و تحت اثر وزن پل فرو ریختند [۲].

………………

۲-۲-۱- تغییر مکان های لرزه ای

 ۲-۲-۱-۱- افتادن و شکست عرشه ها به سبب از دست رفتن سطح اتکا

معمولاً عرشه ها و شاهتیر های بکار رفته در پل ها از استحکام لازم برخوردار بوده و همه الزامات طراحی در مورد آنها رعایت شده و دچار خرابی به دلیل ضعف در طراحی خودشان نمی شوند اکثر خرابی های اتفاق افتاده در شاهتیر ها به علت لغزش از روی تکیه گاه می باشد [۶]. دو عامل در وقوع چنین پدیده ای دخالت دارد یکی عرض نشیمن ناکافی برای جابجایی طولی و عرضی شاهتیرها و دیگری دوران پایه ها. یک عامل دیگر که از افتادن عرشه جلوگیری نمیکند اتصال نامناسب بین دو قسمت عرشه با ستون ها می باشد. ایجاد درز انقطاع بین پانل های عرشه پل برروی ستون ها بسیار متداول می باشد دو انتهای پانل عرشه برروی بالشتک هایی بر روی     ستون ها بصورت اتکایی قرار می گیرد. چنانچه طول این نوع تکیه گاه کم باشد، اختلاف جابجایی ستون پل ها در زلزله بعلت ارتعاشات ناهمگون ستون ها باعث از دست رفتن تکیه گاه عرشه شده و عرشه بصورت یک جسم یکپارچه فرو می ریزد. در زلزله های دهه ۹۰ میلادی خرابی بیشتر شاهتیرها و فروریزی دهانه های پل عمدتاً به دلایل بالا بود. پل وو شی نمونه ای از پل هایی بود که در زلزله چی چی تایوان دهانه های آن فرو ریخت در این پل به علت دوران شالوده و پایه، شاهتیرها از روی تکیه گاه لغزش کرده و به علت نداشتن عرض نشیمن کافی حرکت کرده و افتادند به همین علت چنانچه طول نشیمن گاه این اجزاء به اندازه کافی نباشد در اثر لرزش زمین یا بروز تغییر شکلهای دائمی و بزرگ در زمین براثر زلزله یا گسل، عرشه دچار جابجایی شده و از روی تکیه گاه لغزش میکند و می افتد [۴]. در تصویر (۲-۷) افتادن عرشه به علت جابجایی زمین و نداشتن عرض کافی نشیمن گاه نشان داده شده است.

………………..

۲-۲-۱-۲- درز انبساط

…………….

۲-۲-۱-۳- تغییر مکان خاک ساختگاه و اثر آن بر سازه

……………….

۲-۲-۱-۴- کوبیده شدن قسمت های سازه ای پل به یکدیگر

……………..

۲-۲-۲- آسیب دیدگی های کوله

………………

۲-۲-۳- آسیب های ایجاد شده در سطح عرشه

……………..

۲-۲-۴- آسیب دیدگی های نشیمن گاه (کلید های برشی)

……………..

 

۲-۲-۵- بررسی رفتار لرزه ای پایه های پل

به طور کل می توان دو نوع شکست را برای پایه های پل متصور شد:

الف ) شکست های شکل پذیر:

تا قبل از سال ۱۹۷۱ طراحان از احتیاج پایه های پل به شکل پذیری با پتانسیل مفاصل خمیری ناآگاه بودند و تنها مقاومت کافی را عامل پایداری در برابر زمین لرزه می پنداشتند.

……………..

ب ) شکست های غیر شکل پذیر:

ب-۱) پایه بتن مسلح

…………….

ب-۲) پایه فولادی :

…………….

۲-۲-۶- آسیب های وارده به دال های دسترسی یا پیش دال ها

…………….

۲-۲-۷- تأثیر ساختار هندسی بر سازه پل

…………..

۲-۲-۸- شکست  فنداسیون

…………..

۲-۲-۹- آسیب پذیری تکیه گاه و اتصالات

…………….

۲-۲-۱۰- خرابی های قابل قبول از نظر آئین نامه آشتو[۱]

……………

۲-۲-۱۱- خرابی های غیر قابل قبول از نظر آشتو

………………

۲-۲-۱۱-۱-  شکست ستون

……………

۲-۲-۱۱-۲- از دست رفتن تکیه گاه شاهتیرها

……………..

۲-۲-۱۲- اثرات تخریبی زلزله بر پل های ایران

…………….

۲-۳- تحقیقات انجام شده در زمینه اثر زلزله بر پل ها

…………….

۲-۴- تحقیقات انجام شده در زمینه اثر زلزله بر پل ها در ایران

……………..

۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده در زمینه بررسی آسیب پذیری کمی پل ها

……………..

۲-۵- معیارهای عملکردی

……………

مراجع

[۱] Kazuhiko, kawashima., (2010)., “Seismic Design Response Modification, and Retrofit of Bridges”, Department of Civil Engineering Tokyo Institute of Technology Meguro, Japan.  vol. 59. pp. 5-35.

[۲] Mitchell, d., Bruneau, m., Williams, m.; Anderson, d., Saatcioglu, m., and Sexsmith, r., (1995)., “Performance of bridges in the 1994 Northridge earthquake”, Journal, Civil Engineering.vol. 22.  pp. 415-427.

[۳] Gasemi, h., Cooper, j.d., Imbsen, r., Piskin, h., Inal, f., and Tiras, a., (2000)., “The November 1999 Duzce Earthquake: Post-Earthquake Investigation of the Structures on theTEM ”, Publication. FHWA – RD -00-146.

………………….

………………….

 

آسان داک: www.Asandoc.com

 

American Association of State Highway & Transportation Officials 1

 

سقف کاذب - سرور اختصاصی ارزان - پایان نامه آماده - اسکلت فلزی