انجام پایان نامه مدیریت-مشاوره و انجام پایان نامه و نوشتن پروپوزال

موسسه علمی پژوهشگران شریف موسسه برتر و نمونه کشور در مشاوره پایان نامه و پروپوزال در 5 سال متوالی نوشتن پروپوزال و انجام پایان نامه ، انتخاب موضوع پایان نامه همه رشته ها - شماره های تماس : 09196357660 - 09149691799

انجام پایان نامه مدیریت-مشاوره و انجام پایان نامه و نوشتن پروپوزال

موسسه علمی پژوهشگران شریف موسسه برتر و نمونه کشور در مشاوره پایان نامه و پروپوزال در 5 سال متوالی نوشتن پروپوزال و انجام پایان نامه ، انتخاب موضوع پایان نامه همه رشته ها - شماره های تماس : 09196357660 - 09149691799

خدمات موسسه علمی پژوهشگران شریف

مشاوره و تدوین پروپوزال و پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های:

services

  • رشته های علوم انسانی
  • مدیریت بازرگانی، مدیرت بازار یابی
  • مدیریت اجرایی(MBA)
  • منابع انسانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت کارآفرینی
  • فناوری اطلاعات
  • علوم تربیتی
  • آموزش ابتدایی و پیش دبستانی
  • مدیریت آموزشی
  • مدیریت صنعتی، تحقیق در عملیات
  • مدیریت صنعتی، مدیریت تولید و عملیات
  • مدیریت صنعتی، مدیریت سیستم ها
  • مدیریت، مدیریت مالی
  • مدیریت، مدیریت رسانه ای
  • علوم اقتصادی
  • تربیت بدنی و علوم ورزشی، مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنی
  • تربیت بدنی و علوم ورزشی، فیزیولوژی ورزشی
  • تربیت بدنی و علوم ورزشی، رشد و تکامل و یادگیری حرکتی
  • جغرافیا و برنامه ریزی روستایی
  • جغرافیا و برنامه ریزی شهری
  • حسابداری
  • روانشناسی عمومی
  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی تربیتی
  • روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
  • روانشناسی سلامت
  • آموزش زبان انگلیسی
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • جامعه شناسی
  • علوم ارتباطات
  • فلسفه تعلیم و تربیت
  • برنامه ریزی درسی
  • علوم انسانی کتابداری و اطلاع رسانی
  • آموزش ابتدایی
  • مدیریت تکنولوژی
  • مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی
  • مشاوره
  • مدیریت آموزش عالی
  • مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی
  • مدیریت محیط زیست، مدیریت محیط زیست
  • مدیریت محیط زیست، حقوق محیط زیست
  • مطالعات خانواده
  • رشته معلم فنی بهداشت
  • رشته کودکیاری
  • رشته مدیریت (تمام گرایشها)
  • مدیریت جهانگردی
  • توریسم و گردشگری
  • رشته های کشاورزی:
  • اقتصاد کشاورزی
  • مدیریت کشاورزی
  • علوم باغبانی
  • ترویج و آموزش کشاورزی
  • توسعه کشاورزی
  • زراعت
  • فیزیولوژی گیاهان زراعی
  • تغذیه دام
  • اصلاح نژاد دام
  • اصلاح نباتات

مشاوره و تدوین پروپزال دکتری برای دانشگاههای خارج کشور


نوشتن پروپوزال های کارشناسی ارشد و دکتری برای کشورهای خارج (کشورهای ترکیه، مالزی، هند، کشورهای اروپایی، ارمنستان، آذربایجان و سایر کشورها) به زبان انگلیسی و با فرمت همان کشور.
مشاوره و طراحی پرسشنامه برای پایان نامه ها
ارائه پرسشنامه های استاندارد و تهیه و تنظیم پرسشنامه های محقق ساخته برای پایان نامه های مختلف که با توجه به موضوع و اهداف و فرضیات تحقیق انجام می گیرد.
مشاوره و انجام آنالیز و تحلیل داده های پایان نامه
تجزیه و تحلیل داده های پایان نامه با نرم افزارهای آماری (SAS، SPSS و سایر نرم افزارها) در قالب فصل چهارم و پنجم پایان نامه
ارائه پروپوزال برای درس روش تحقیق
نوشتن پروپوزال و تحقیق و پایان نامه برای ارائه درس روش تحقیق برای رشته های مختلف و با فرمت های متفاوت گفته شده از طرف استاد مربوطه یا با فرمت استاندارد
مشاوره و نوشتن مقاله های داخلی علمی، پژوهشی و خارجی ISI از پایان نامه
استخراج مقاله های داخلی در مجلات علمی، پژوهشی داخلی و مقالات معتبر خارجی از پایان نامه ها

کناف - اسکلت فلزی - پایان نامه مدیریت - لوله پلی اتیلن

بررسی کامل پایان نامه حقوق

نوشتن پایان نامه گرایش های مختلف حقوق توسط موسسه ایستگاه دانشجو
آشنایی با گرایش های مختلف رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد
حقوق عمومی  -  حقوق خصوصی  -  حقوق جزا و جرم شناسی  -  حقوق بین الملل  -  حقوق بشـــــــــر  -  حقوق مالکیت فکری  -  حقوق خانواده(معارف اسلامی و حقو ق)حقوق محیط زیست  -  حقوق تجارت بین الملل  -  حقوق تجاری اقتصادی بین المللی حقوق اقتصادی  -  حقوق مالی-اقتصادی   -  حقوق کیفری اطفال و نوجوانان  -  حقوق تجارت الکترونیکی  -  حقوق فناوریهای زیستی  -  حقوق ثبت اسناد و املاک  -  کاداستر در نظام اطلاعاتی ثبت املاک  -  سردفتری اسناد رسمی

آشنایی با گرایش های مختلف رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد
نوشتن پایان نامه گرایش های مختلف حقوق توسط موسسه ایستگاه دانشجو

حقوق عمومی

گرایشی از رشته حقوق است که در آن به موضوع رابطه دولت با مردم پرداخته می شود ( بر خلاف حقوق خصوصی که مربوط به رابطه اشخاص با یکدیگر است ) مهم‌ترین دروس این رشته عبارتند از : حقوق اساسی ، حقوق اداری و حقوق مالی.فارغ‌التحصیلان حقوق عمومی علاوه بر تدریس و وکالت می‌توانند در مشاغلی همچون قضاوت در دیوان عدالت اداری ، ‌مشاوره‌ی حقوقی در ادارات قوانین و معاونت‌های پارلمانی وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های دولتی به فعالیت بپردازند. این رشته را سیاسی‌ترین رشته حقوق و به تعبیری حقوقی‌ترین رشته علوم سیاسی می‌توان نام نهاد. به جهت مباحث مربوط به حکومت که در این رشته به آن‌ها پرداخته می‌شود حقوق عمومی می‌تواند با رشته‌هایی همچون فلسفه به ویژه فلسفه سیاسی ، اقتصاد ، مدیریت و علوم سیاسی ارتباط داشته باشد و با هر یک از آن‌ها در مطالعات میان رشته‌ای مشارکت نماید. به عبارت دیگر این رشته به بررسی و تبیین اصول و موازین مربوط به تنظیم روابط دولت و دستگاه‌های دولتی با اشخاص حقیقی و حقوقی در جامعه و نیز سایر دستگاه‌های دولتی است ، می‌پردازد.
نوشتن پایان نامه گرایش های مختلف حقوق توسط موسسه ایستگاه دانشجو

حقوق خصوصی

حقوق خصوصی از قدیمی‌ترین رشته‌های دانش حقوق و اساس بسیاری از رشته‌هایی است که در سال‌های اخیر به دلیل توسعه این دانش در نظام آموزشی رسمی کشور به عنوان رشته مستقل تدریس می‌شود ، در واقع موضوع حقوق داخلی در تقسیم‌بندی کلی سنتی به دو حوزه حقوق خصوصی و حقوق‌عمومی تقسیم می‌شود.
بر پایه این تقسیم‌بندی کلیه رشته‌های مرتبط با حقوق داخل کشور در یکی از دو گروه فوق قرار می‌گیرند ، بنا براین حقوق خصوصی در معنای عام شامل کلیه‌ی رشته‌هایی است که قواعد حقوقی مورد بحث در آن‌ها روابط اشخاص جامعه با یکدیگر را تنظیم می‌کند و حقوق‌عمومی تنظیم کننده روابط متقابل اشخاص و دولت‌ها با یکدیگر است. در حال حاضر موضوعات مورد بحث در رشته حقوق خصوصی دانشگاه‌های کشور به طور کلی به دو حوزه‌ی حقوق مدنی و حقوق تجارت مربوط هستند هر چند واحدهای درسی دیگری نیز در این رشته تدریس می‌شود ولی تاکید اصلی بر آموزش حقوق مدنی و حقوق تجارت در سطوح پیشرفته و تطبیقی است.
نوشتن پایان نامه گرایش های مختلف حقوق توسط موسسه ایستگاه دانشجو

حقوق جزا و جرم شناسی

حقوق جزا و جرم‌شناسی در مفهوم مدرن (امروزی) که به عنوان رشته‌ای نظام‌مند و دارای اصول و قواعد کلی ناظر بر جنبه‌های ماهوی و شکلی مستقل از هم می‌باشد ، عمری حدود دو قرن دارد. این رشته از حقوق که از شاخه‌های اصلی حقوق عمومی محسوب می‌شود خود دارای رشته‌های مختلف می‌باشد که عمدتا شامل علوم جنایی تجربی از یک سو و علوم جنایی تحلیلی ـ تفسیری از سوی دیگر می‌شود. تحول روز افزون حقوق جزا و علم جرم‌شناسی در جوامع مختلف باعث ایجاد گونه‌های مختلفی از این شاخه از حقوق شده است که در گذشته سابقه‌ای نداشته است. ظهور علوم جنایی تجربی (از جمله علوم جرم‌یابی ، جرم‌شناسی وکیفر‌شناسی و..) نشانگر تخصصی شدن حقوق جزا است که بی‌تردید مرتبط با تحولات حاکم بر جامعه ، صنعت ، اقتصاد و ... است. با این حال آن چه در میان گونه‌های متنوع علوم‌جنایی اهمیت ویژه دارد حقوق جزا در مفهوم خاص خود و علم جرم شناسی است.
حقوق جزا به دو بخش عمده حقوق جزای ماهوی و شکلی تقسیم می‌شود. رشته‌های حقوق جزای عمومی و اختصاصی زیر مجموعه‌ی حقوق جزای ماهوی‌اند که در ذیل به تعریف و تبیین اجمالی آن‌ها و سایر رشته‌های مرتبط می‌پردازیم :
حقوق جزای عمومی علمی است که به مطالعه‌ی قواعد کلی و مشترک جرایم و مجازات‌ها می پردازد.
حقوق جزای اختصاصی شعبه‌ای از حقوق جزا ماهوی است که به مطالعه‌ی جرایم به طور خاص و شرایط اختصاصی حاکم بر آن‌ها و مجازات‌هایی که ممکن است مورد حکم واقع شوند.
حقوق جزای شکلی (آیین دادرسی کیفری) : آیین دادرسی کیفری که در فاصله‌ی بین وقوع جرم و صدور حکم مجازات اهمیت می‌یابد مجموعه قوانین و مقرراتی است که برای کشف جرم ، ‌تعقیب متهمان و تحقیق از آنان ، تعیین مراجع صلاحیت‌دار ، ‌شیوه‌های اعتراض به آراء و نیز بیان تکالیف مسوولان قضایی و انتظامی در طول رسیدگی به دعوای کیفری و اجرای احکام از یک سو و حقوق آزادی‌های متهمان از سوی دیگر ، ‌وضع و تدوین شده است.
جرم‌شناسی ، علمی است که به مطالعه‌ی علمی و روشمند پدیده‌ی مجرمانه می‌پردازد.
کاربرد حقوق جزا و جرم شناسی : امروزه با فنی و تکنیکی شدن مرتکبان جرم و پیچیدگی‌های برخی از جرایم ارتکابی که طبیعتاً با فنی شدن جوامع در ارتباط است شاهد تخصصی شدن سیستم عدالت کیفری هستیم. تشکیل و تاسیس دادسراها و دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرایم در کشور ما ، مانند مجتمع قضایی ویژه جرایم اقتصادی (که به تعقیب و محاکمه مجرمان اقتصادی می‌پردازد‌) دادگاه کیفری استان (که به جرایم سنگین و شدیدی از جمله قتل عمد رسیدگی می‌کند) و دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اطفال بزهکار و ... نشانگر اهمیت تخصص در رسیدگی‌های کیفری است ، از سوی دیگر امروز شاهد تخصصی شدن وکالت در دعاوی کیفری هستیم ، ‌در برخی از کشورها از جمله آمریکا ورود به محاکم جنایی به عنوان وکیل تخصص ویژه جزایی می‌طلبد برای نمونه وکلایی حق وکالت در جرایمی مانند قتل عمدی و جرایم سیاسی و مطبوعاتی را دارند که در رشته حقوق جزا و جرم شناسی تحصیل کرده و یا این که دارای پروانه مخصوص وکالت در این حوزه‌ها باشند ، امری که متاسفانه در کشور ایران خیلی به آن توجه نشده است با این حال وکلایی که در کشور ما به طور تخصصی در حوزه قتل عمد و سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند بسیار موفق تر از سایر وکلایی هستند که کاملا عمومی عمل می‌کنند

حقوق بین الملل

رشته‌ی حقوق بین‌الملل یکی از گرایش‌های رشته‌ی حقوق در دوره‌ی کارشناسی ارشد است که با رشته‌ی روابط بین الملل که یکی از شاخه‌های رشته‌ی علوم سیاسی در دوره‌ی کارشناسی ارشد می‌باشد ، متفاوت است.
این رشته به حقوق و به عبارت دیگر مجموعه اصول ، موازین یا قواعد و مقرراتی می‌پردازد که بر روابط اختصاصی جامعه‌ی بین‌المللی و به ویژه تابعان فعال حقوق بین‌الملل یعنی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف صلح و امنیت ، حقوقی ، اقتصادی ، فرهنگی ،‌فنی... حاکم است. پویایی این رشته به دلیل پیدایش روز افزون زمینه‌های جدید در جامعه‌ی بین‌المللی معاصر ، بر جذابیت این رشته می‌افزاید و علاقه‌مندان این رشته هر روزه می‌توانند اطلاعات وسیع و نه چندان عمومی درباره‌ی موضوعات این رشته ، از طریق رسانه‌های جمعی نظیر مطبوعات ، رادیو ، تلویزیون و همچنین از طریق اینترنت کسب نمایند ( از جمله اطلاعاتی درباره‌ی سازمان ملل متحد و کارگزاری‌های تخصصی آن نظیر یونسکو و یونیسف ، انعقاد معاهدات ، موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های بین المللی بین کشورها در حوزه های مختلف ، تشکیل سازمان های بین المللی جدید ، بحث های مربوط به صلح و امنیت ، انرژی هسته ای و سازمان بین المللی انرژی اتمی ،‌جنگ های داخلی و بین المللی از جمله بحث عراق ، افغانستان و مسئله ی فلسطین و...) علاقه مندان به این رشته‌ی جالب و متنوع علاوه بر این که باید قدرت حفظ ،‌ درک و تحلیلل خوبی داشته باشند ، به یکی از زبان های بین المللی (انگلیسی یا فرانسه) تسلط داشته باشند یا حداقل به یادگیری آن علاقمند باشند ، ‌بدان جهت که بسیاری از منابع این رشته به روز و به این دو زبان بوده و استفاده‌ی به موقع ، ‌موثر و مفید آن‌ها مستلزم آشنایی و تسلط به یکی از این زبان است.
فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به طور خاص در وزارت امور خارجه و کلاً دفاتر امور بین‌الملل تمامی وزارتخانه‌ها و ادارات مشغول به کار شوند و علاوه بر آن زمینه انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در این رشته به مراکز مختلف و تدریس آن در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی موجود است.

حقوق بشـــــــــر

حقوق بشر رشته‌ای میان رشته‌ای و نوپا محسوب می‌گردد که به بحث درباره حقوق مختلفی که انسان در حوزه‌های مختلف از جمله مدنی و سیاسی (مثل حق حیات ، حق آزادی عقیده) و اقتصادی و اجتماعی (مثل حق کار ، حق آموزش ، حق تامین اجتماعی) می‌پردازد. برای اولین بار دانشگاه شهید بهشتی در سال 1380 اقدام به برگزاری آن نمود و اکنون دانشگاه‌های تهران ، علامه طباطبایی و مفید قم نیز در این رشته دانشجو می‌پذیرند. ویژگی میان رشته‌ای بودن آن سبب می‌گردد که به حقوق بشر صرفا از منظر حقوقی نگریسته نشود و رویکردهای جامعه شناختی ، فلسفی ، فرهنگی ، سیاسی و ... نیز مورد توجه قرار گیرند و بین‌المللی بودن آن نیز از ویژگی‌های دیگر این رشته می‌باشد که به دلیل جهان شمول بودن ، اعتباری بین‌المللی یافته است.
علاقه‌مندان این رشته علاوه بر تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف آموزشی به انجام امور پژوهشی در مراکز تحقیاتی و به ویژه مرکز پژوهش‌های مجلس ، مرکز پژوهش‌های نهاد ریاست‌جمهوری ، مرکز توسعه قضایی قوه‌‌ قضاییه و وزارت امور خارجه بپردازند. علاوه بر این، مطالعه این رشته اثرات قابل توجهی بر کار افرادی دارد که قصد دارند در حرفه وکالت یا قضاوت وارد شوند و به طور کلی بر دیدگاه افراد در زندگی شخصی آن‌ها تاثیرات مثبتی بر جای می‌گذارد .

حقوق مالکیت فکری

اموال فکری یا معنوی به اموالی اطلاق می‌شود که فاقد جنبه‌ی فیزیکی و غیر قابل مشاهده هستند و منشا آن فعالیت فکری و ذهنی انسان است ،‌ گرچه اموال فکری به ویژه شاخه ادبی و هنری آن از سالیان دور مطرح بودند و به صورت ضعیف نظام‌های حقوقی از آن حمایت می‌کردند. انقلاب صنعتی سبب توسعه مصادیق این اموال در بخش صنعتی و تجاری شد و حمایت از آن‌ها شکل جدی تری به خود گرفت ، به گونه‌ای که ایجاد نظام بین‌المللی حمایت از مالکیت‌های فکری برای کشورها به عنوان یک اولویت حقوقی مطرح شد. کنوانسیون بین‌المللی پاریس و برن نشات گرفته از همین ضرورت و تلاش‌های چند جانبه‌ی بین‌المللی هستند. اهمیت حمایت از مالکیت‌های فکری در نظام‌اقتصادی و تجاری آزاد بین‌المللی به اندازه‌ای است که اکنون یکی از پیش شرط‌های الحاق به سازمان جهانی تجارت (wto ) پذیرش توافق‌نامه‌ای بین‌المللی در رابطه با حمایت از مالکیت‌های فکری است که « توافق‌نامه‌ی جنبه‌های تجاری حقوق مالکیت فکری » (trips) نامیده می‌شود.
مباحث مطرح در رشته‌ی حقوق مالکیت‌های فکری در تقسیم‌بندی کلی به دو حوزه‌ی : 1ـ حقوق اموال فکری ، ادبی و هنری 2ـ حقوق اموال فکری صنعتی تقسیم می‌شود. در حوزه‌ی یکم شرایط حمایت و ضمانت اجراهای نقض حقوق پدید‌آورندگان آثار ادبی و هنری مورد بحث واقع می‌شود و حوزه‌ی دوم به بحث از شرایط حمایت و ضمانت اجراهای نقض حقوق اشخاص بر اختراع ، علامت تجاری ، طرح صنعتی‌، نشانه‌های جغرافیایی ،‌ طرح ساخت مدارهای یکپارچه‌ی الکترونیکی ، نمونه اشیا مصرفی ، نام تجاری و سایر مصادیق اموال فکری ،‌ صنعتی و تجاری می‌پردازد.

حقوق خانواده(معارف اسلامی و حقوق)

حقوق خانواده به عنوان یکی از گرایش‌های جدید حقوق است که با بررسی منابع و سرفصل‌های آزمون به خوبی می‌توان دریافت این گرایش به طور اختصاصی ابعاد حقوقی و مسائل مربوط به خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد. از نکات بارزی که می‌توان در مورد این گرایش گفت این است که فارغ‌التحصیلان رشته‌‌ی فقه و مبانی حقوق که مایل به ادامه تحصیل در رشته حقوق باشند از شانس بیش‌تری نسبت به سایر گرایش‌ها برخوردارند.

حقوق محیط زیست

انقلاب صنعتی در قرن 17 وکشف نفت در قرن 18 تحولات عظیمی را در زندگی بشر به همراه داشت با تحول روابط و پیشرفت‌های اجتماعی و اقتصادی به ویژه در سطح جوامع صنعتی تأثیر بیشتر این فعالیت‌ها بر جنبه‌های زیست محیطی فعالیت‌های تولیدی و حقوق مصرف کننده مشهودتر گردید و مقتضای این تحولات چنین می‌نمود که حقوق نیز همگام با نیازهای بشری به تنظیم این روابط بپردازد. در رویکرد پست مدرن دنیای امروز ، که از ویژگی‌های آن مخالفت با رشد اقتصادی به بهانه‌ی تخریب محیط زیست است همواره یکی از مسائل و دغدغه‌ها این بوده که آیا پیشرفت صنعت و پیدایش تکنولوژی ، رفاه عمومی را به همراه خواهد داشت یا نه؟
در پاسخ به این پرسش ، بین اقتصاددانان و طرفداران محیط زیست اختلاف نظر فاحشی وجود داشت ؛
از نظر اقتصاددانان ، پیشرفت صنعت و تکنولوژی ، رفاه عمومی را به همراه خواهد داشت ، در حالی که طرفداران محیط زیست بر این باور بوده‌اند ، که رفاه عمومی همراه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی ، بدون توجه به محیط زیست محقق نخواهد شد. در واقع می‌توان گفت ، برای اولین بار در کنوانسیون 1972 استکهلم بود که "حق بر محیط زیست سالم" به عنوان یکی از حقوق مسلم بشر شناخته شد. به تدریج گرایش مهمی تحت عنوان "حقوق محیط زیست"در مباحث حقوقی مطرح شد. امروزه ما شاهدیم که حقوق محیط زیست در رویکردهای عصر پست مدرن ما جایگاه بسیار مهمی دارد ؛ امروزه مسأله‌ی محیط زیست تبدیل به یک مسأله‌ی جهانی شده است. به عنوان مثال ، تقریباً در اکثر وب سایت‌هایی که متعلق به ارگان‌های تجاری و صنعتی است ، یک لینک هم به خطمشی‌های زیست محیطی آن سازمان مربوط می‌شود و به نظر ما ایران هم نباید از این حرکت جهانی غافل بماند.

حقوق تجارت بین الملل

با رشد امکانات ارتباطی بین جوامع مختلف ، روابط بازرگانی از مرزهای کشورها فراتر رفته و جنبه‌ی بین‌المللی پیدا کرده‌ است. در روابط بازرگانی بین‌المللی به دلیل دخالت عنصر خارجی ، قواعد حاکم بر رابطه و نظام حقوقی حل و فصل اختلافات ناشی از آن ، با روابط تجاری داخلی تفاوت پیدا می‌کند. حقوق تجارت بین‌الملل از قواعدی بحث می‌کند که بر روابط تجاری فرامرزی و شیوه‌ی حل و فصل اختلافات ناشی از آن حاکم است. در تقسیم‌بندی کلی مباحث مطرح در این رشته به سه حوزه‌ی : 1ـ قراردادهای تجاری بین المللی 2ـ داوری تجاری بین‌المللی 3ـ ورشکستگی بین‌المللی قابل تقسیم‌بندی است.

حقوق تجاری اقتصادی بین المللی

صرفنظر از تاریخ پنجاه ساله اخیر ایران که بارشد اقتصادی تجاری بین المللی شگرفی روبرو بوده اساساً امروزه وضعیت خاص اقتصادی ایران و حجم معاملات تجاری بین المللی ایرا ن با کشورهای خارجی سبب گردیده است که ایران به عنوان شاهراه اقتصاد و تجارت منطقه و جهان مطرح گردد و تمایل قطعی ایران در الحاق به سازمان تجارت جهانی اهمیت این موضوع را بیشتر می کند . ضرورتی که پیش از این در سایر کشورها نیز حساسیت و اهمیت آن مورد توجه قرار گرفته است . تعامل تجارت و اقتصاد در صحنه بین المللی به عنوان اصلی غیر قابل انکار مورد عنایت سایر دانشگاه های معتبر خارجی نیز قرار می گیرد . تجربه این رشته در سایر دانشگاه ها خود مؤید آن است که دو روش جاری در این زمینه وجود دارد که با توجه به نیازهای منطقه ای و توان علمی هر دانشگاه انتخاب می گردد . در بعضی دانشگاه های خارجی حقوق اقتصادی بین المللی و حقوق تجارت بین الملل به عنوان دو رشته مستقل مطرح و ارائه می گردند در روش دیگر که با توجه به رشد اجتماعی و اقتصادی کشور از یک طرف و سطح نیاز جامعه و نو بودن آن از طرف دیگر توصیه می گردد در مرحله اولیه و فعلی ، این رشته واحد تحت نام «حقوق تجاری اقتصادی بین المللی »به صورت ترکیبی ارائه می شود تا دانشجویان بتوانند با امکان انتخاب واحدهای تجاری و یا اقتصادی دور نمای آینده علمی و حرفه ای خود را ترسیم نمایند راهکاری که با توجه به نیاز های جامعه در این مرحله می تواند به عنوان گزینه بهتر محسوب گردد .
در خصوص ضرورت ایجاد این رشته میتوان به معضلات ناظر به قراردادهای تجاری بین المللی ، مشارکت های بین المللی و شرکت های چند ملیتی، روش های تأمین مالی قراردادهای بزرگ توسعه صنعتی ،بررسی موانع سرمایه گذاری خارجی ، قواعد و ضرورت های حقوق مهندسی ، حقوق انرژی و قواعد ناظر به عملیات بانکی و تجارت الکترونیک در عرصه تجارت بین الملل از یک طرف و ضرورت تحلیل اقتصادی نهادهای حقوقی جهت تبیین ریشه ها و بنیادهای اقتصادی آنها از طرف دیگر اشاره کرد .

حقوق اقتصادی

حقوق اقتصادی بر دو محور تاکید دارد :
1ـ تاکید بیش‌تر بر حوزه اقتصادی قوانین و مقررات : در این گرایش قوانین و مقرراتی که با حوزه‌های اقتصادی و بازرگانی ارتباط بیش‌تر و تنگاتنگ دارند مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند از جمله این حوزه‌ها حقوق بیمه ،‌ حقوق مالکیت‌های صنعتی ، حقوق نفت ، حقوق ساخت و ساز و ... است.
2 ـ تحلیل و تجزیه اقتصادی قوانین : در گرایش حقوق اقتصادی ، قوانین و مقررات از منظر اقتصادی بررسی می‌شوند. تشخیص مبانی و آثار اقتصادی قوانین به قانون‌گذار و حقوق‌دانان کمک می‌کند که قوانین را در راستای بهبود وضعیت اقتصادی تصویب یا اصلاح یا تفسیر کنند.

حقوق مالی-اقتصادی    

هدف این دوره آموزش دانشجویان دارای زمینه علمی حقوقی به مقررات و سیاستهای مالی – اقتصادی داخلی و بین المللی به منظور ارتقای سطح آمادگی آنان برای پاسخگوئی به نیازهای علمی و اجرائی همگام با تحولات علمی روز و اداره امور دستگاه های مرتبط در سطح شهرستان، استان و کشور با روش های علمی می باشد. همچنین، با موفقیت در برگزاری دوره پذیرش دانشجو از دیگرکشورها با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح امکان پذیر خواهد بود.

حقوق کیفری اطفال و نوجوانان

این گرایش از زیر شاخه های رشته حقوق کیفری می باشد و صرفاً به حقوق کیفری توجه ندارد، بلکه به دلیل ماهیت خاص حوزه حمایت از اطفال که در ارتباط تنگاتنگ با علوم مختلف می باشد؛ در تنظیم دروس و سرفصل های این رشته به حوزه قواعد و موازین فقهی ،بین المللی و حقوق بشر ، علوم جنایی تجربی ، فلسفه کیفری و کیفرشناسی نیز توجه شده است، لذا با رشته هایی مانند حقوق خانواده ، حقوق جزا و جرم شناسی و حقوق بشر در برخی دروس هم پوشانی دارد.
حقوق کیفری اطفال و نوجوانان یکی از قدیمی ترین شاخه های حقوق کیفری فنی است که از رشته های تکمیلی علوم جنایی حقوقی به شمار می رود. حقوق کیفری اطفال ، با در نظر گرفتن وضعیت جسمی و روانی اطفال بزه کار و بزه دیده ، از یک سو حقوق ماهوی ویژه آنان را شامل می شود، و از سوی دیگر ، اختصاصاً به چگونگی دادرسی مسائل مربوط به آنها در فرایند کیفری می پردازد.

حقوق تجارت الکترونیکی

یکی از مفاهیم تجارت الکترونیک حذف مرزها ، گمرک ها واسطه ها و تبدیل شدن به یک دهکده جهانی می باشد. در تجارت الکترونیک مرزی وجود ندارد. تجارت الکترونیک در حال ورود به عصر جدیدی است که محتوای آن از حیطه مبادله داده های مربوط به سفارش دادن یا قبول سفارش فراتر رفته و فعالیت های عمده تجاری از قبیل تبلیغات ، آگهی ، مذاکرات ، قراردادها و تسویه حساب ها را نیز در برگرفته است. در واقع زمینه های کاربرد تجارت الکترونیک بسیار گسترده تر از مبادله کالا و خدمات و وجوه است و در تعریف آن و تعیین سیاسیت های مورد نظر باید علاوه بر کاربردهای بالفعل به کاربردهای بالقوه آن نیز توجه داشت.

حقوق فناوریهای زیستی

دوره کارشناسی ارشد حقوق فناوری زیستی به تبیین قوانین و رویه قضایی داخلی و بین المللی در حوزه مسایل بیوتکنولوژی از طریق آموزش و کارآموزی می پردازد.
هدف این دوره تربیت نیروی انسانی حقوقدان تخصصی برای حل مسایل و معضلات حقوقی می باشد. به تعبیر دیگر ، از جمله اهداف این دوره تربیت دانشجویان به منظور ارتقای سطح آمادگی آنان برای اداره امور حقوقی فناوری های زیستی در سطح کشور است.
ضرورت های ایجاد این رشته را می توان در بندهای ذیل خلاصه کرد، گرچه به این موارد محدود نمی شود:
- کندی و کم توجهی به تحقق چشم انداز 20 ساله.
- استراتژی و سیاست کلی نظام برای پذیرش ، انجام تحقیقات و پخش فرآورده های فناوری زیستی.

حقوق ثبت اسناد و املاک

دوره کارشناسی ارشد حقوق ثبت اسناد و املاک یکی از برنامه های علمی – آموزشی است که در برگیرنده آموزش اهم موضوعات حقوقی – ثبتی با هدف تربیت کارشناسان ارشد حقوق ثبت اسناد و املاک از طریق بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی و بینش حقوقی و ثبتی شرکت کنندگان در دوره توأم با آموزش روش تحقیق و تقویت استنباط و تجزیه و تحلیل ابعاد حقوقی مسائل ثبت اسناد و املاک می باشد .نیاز روز افزون جامعه و نظام ثبت اسناد و املاک کشور به نیروهای متخصص و مجرب و آشنا به مسائل ثبتی و حقوقی در زمینه های مختلف و نیز ضرورت ارتقاء دانش و توانمندی شاغلین مسند قضا ، مشاوره حقوقی و وکالت ، سردفتری و کارشناسی مسائل حقوقی و ثبتی ،اهمیت تأسیس این دوره را به خوبی آشکار سازد . توسعه آموزش امور ثبتی با توجه به نیازهای جامعه و نظام ثبت اسناد و املاک کشور در جهت رسیدن به بخشی از اهداف برنامه های توسعه از جمله محور های اصلی این دوره می باشد .

کاداستر در نظام اطلاعاتی ثبت املاک

رشته کارشناسی ارشد کاداستر در نظام اطلاعاتی ثبت املاک با اصول کاداستر و مدیریت زمین و نیز طراحی و پیاده سازی سیستمهای اطلاعاتی اداره زمین ارتباط دارد در این دوره دانشجویان توانائی درک جنبه های حقوقی ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و زیست محیطی مدیریت پایدار زمین و استراژی های کاداستر را درک می کنند و همچنین به حقوق مرتبط با زمین و سیاست گذاری زمین و مقررات مرتبط با بازار زمین که مورد نیاز سیستمهای اداری زمین با محوریت کاداستر است ، آگاهی خواهند یافت و ماحصل آن تقویت پشتوانه نیروهای کارشناسی در زمینه های مختلف کاداستر خواهد بود .
فارغ التحصیلان این رشته علاوه بر جذب در سازمان ثبت و ادارات تابعه در ارگانها و شرکت هایی که در ارتباط با سیستمهای اطلاعاتی مرتبط با علوم زمین هستند امکان اشتغال خواهند داشت . در حال حاضر دانشگاه های کشور فاقد رشته ای تحت عنوان کاداستر بوده و تنها در مقطع کارشناسی مهندسی نقشه برداری واحدهای درسی محدودی با عنوان کاداستر ارائه می گردد که جواب گوی نیاز های کشور علی الخصوص در سازمان ثبت نبوده و گسترش اجرایی کاداستر و بکار گیری آن در کشور نیازمند نیروهای آموزش دیده در امر مربوط به کاداستر بوده و نیز نیازمند انجام فعالیت های پژوهشی در این خصوص است .

سردفتری اسناد رسمی

هدف از تدوین دوره کارشناسی ارشد سردفتری مطالعه عمیق و مفصل مباحثی پیشرفته از حقوق و علوم مربوط به سردفتری است که در عمل مستقیماً با این شغل مرتبط است .
این دوره به منظور آموزش علمی دانشجویان و افزایش توان حرفه ای آنها جهت آمادگی کامل برای تصدی شغل سردفتری یا پست های مرتبط با آن طراحی شده است حفظ و توسعه فرهنگ غنی فقه و حقوق ایران و آموزش آن به نسل جدید ، دسته بندی و طبقه بندی اطلاعات مربوط به حرفه سر دفتری که تاکنون انجام نشده ، آموزش علمی تخصصی سردفتری به متقاضیان احراز شغل سردفتری ، لزوم آمادگی جهت پذیرش روش های جدید ثبت اسناد از جنبه داخلی و همگانی و تأثیر گذاری در تحولات جهانی و سردفتری و ثبت اسناد رسمی و کنوانسیون های بین المللی مرتبط با آن و بازیابی نقش و جایگاه سردفتری در تحولات دهکده جهانی و جهانی شدن از جنبه بین المللی ، اهمیت و ضرورت تأسیس این دوره را پدیدار می سازد.
نوشتن پایان نامه گرایش های مختلف حقوق توسط موسسه ایستگاه دانشجو

سقف کاذب - پایان نامه مدیریت - پمپ - سوله - انجام پروژه های دانشجویی

معرفی رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد

آدمی موجودی‌ اجتماعی‌ است‌ و علاوه‌ بر تعلق‌ به‌ خانواده‌ خود، با انسان‌های دیگر نیز رفت و امد دارد، لازم‌ است‌ با ایجاد یک‌ نظام آموزش‌ و پرورش‌ مطابق‌ با شرایط‌ وی‌ و جامعه‌ای‌ که‌ در آن‌ زندگی‌ می‌کند، او را برای‌ ورود به‌ جامعه‌ آماده‌ کرد و مطالب‌ مورد نیاز را به‌ وی‌ آموزش‌ داد تا بتواند زندگی‌ بهتری‌ داشته‌ باشد و بهتر بتواند از ظرفیت ها و امکاناتی‌ که‌ در اختیار دارد استفاده‌ کند. با توجه‌ به‌ روند توسعه و پیشرفت علوم‌ و فناوری‌، باید متدهای‌ آموزش‌ و تعلیم‌ و تربیت‌ نیز همراه‌ با این‌ تحولات‌ توسعه‌ یابد. نیاز انسان‌ نیز به‌ تعلیم‌ و تربیت‌ مختص‌ زمان‌ و مقطع‌ خاصی‌ از زندگی‌ او نیست‌ و او همواره‌ نیازمند ارتقای‌دانش‌و معلومات‌ خود است.

گرایش‌ها و ابعاد مختلف این رشته در کارشناسی ارشد

این رشته در کارشناسی ارشد دارای گرایش های برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه‌ریزی درسی، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش(تعلیم و تربیت اسلامی)، مدیریت آموزشی، آموزش بزرگسالان، تحقیقات آموزشی، تکنولوژی آموزشی و مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی است.

توضیحی پیرامون هر گرایش

تکنولوژی آموزشی

تکنولوژی‌ آموزشی‌ عبارتست‌ از آگاهی‌ و مهارتهای‌ علمی‌ که‌ شامل‌ روشهای‌ نظاماتیک‌ طراحی‌، اجرا و ارزشیابی‌ فرآیند تدریس‌ و یادگیری‌ بر مبنای‌ اهداف‌ مشخص‌ و بر اساس‌ پژوهش‌ در یادگیری‌ و ارتباط‌ انسانی‌ و به‌ کارگیری‌ ترکیبی‌ از منابع‌ انسانی‌ و مادی‌ برای‌ ایجاد یادگیری‌ عمیق‌ و پایدار. این‌ تعریف‌ بر این‌ اصل‌ دلالت‌ می‌کند که‌ برای‌ امر آموزش‌ و پرورش‌، طراحی‌ نظاماتیک‌ و استفاده‌ ماهرانه‌ و عقلانی‌ از مواد و وسایل‌ آموزشی‌، شرط‌ اساسی‌ و اولیه‌ است‌. بنابراین‌ بر خلاف‌ تصور عامه‌، تکنولوژی‌ آموزشی‌ صرفاً در وسایل‌ و تجهیزات‌ خلاصه‌ نمی‌شود، بلکه‌ یک‌ نگرش‌ تازه‌ و به‌ نوعی‌ فلسفه‌ تعلیم‌ و تربیت‌ است‌ که‌ با استفاده‌ از اصول‌ روانشناسی‌ و بهره‌گیری‌ از علم‌ برنامه‌ریزی‌ آموزشی‌ و طراحی‌ دقیق‌ مبتنی‌ بر هدفهای‌ مشخص‌ و بالاخره‌ با در نظر گرفتن‌ توأم‌ منابع‌ و امکانات‌ انسانی‌ و مادی‌ بهترین‌ روش‌ استفاده‌ از وسایل‌ آموزشی‌ را در جهت‌ تغییر رفتار فراگیران‌ عرضه‌ می‌کند.

مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی

در طی چندین سال گذشته مدیریت دانش از طریق پیشرفت‌ها و دیدگاه‌های جدید از نسلی به نسل دیگر تغییر یافته است. نظام‌هایی در جهت سنجش دانش، سرمایه ذهنی و دیگر دارایی‌های علمی یک کشور از اهداف اصلی این رشته تحصیلی است. در این راستا استفاده از فن‌آوری‌های مدرن برای انتقال دانش عینی از ابزارهای این رشته تحصیلی است به این معنی که علاوه‌بر خلق دانش به اشاعه و استفاده اطلاعات اهمیت زیاد می دهد. آموزش از راه دور یا دانشگاه مجازی نمونه‌ای از تولیدات این رشته تحصیلی است.

تحقیقات آموزشی

هدف از تحصیل در این رشته تربیت کارشناسانی است که نتایج تحقیق در تاریخ آموزش و پرورش و الگوها و روش‌های تدریس متفاوت در کشورهای گوناگون را نحوه تعلیم و تربیت کودکان در مدارس را وسیله‌ای در راستای تدوین و خلق الگوها و سبک‌های نوین آموزشی در نظام علمی کشور قرار می‌دهد.

تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش

فلسفه آموزش و پرورش یکی از دانش‌های میان رشته‌ای است که با دو قلمرو فلسفه و آموزش و پرورش در ارتباط است و تحصیل در آن نیز مستلزم اطلاع قبلی از مبانی و مباحث فلسفه از یک سو و دانستن مبانی دانش آموزش و پرورش از سوی دیگر است در ایران تا آغاز دهه ۱۳۴۰، این رشته، دانش مستقلی تلقی نمی‌شد ولی از این دوره به بعد رفته رفته کتاب‌های هر چند متعدد ترجمه و تالیف شد. از یک سو فلسفه آموزش و پرورش عبارت است از آشنایی با نظریات تربیتی موجود در مکتب‌های اصلی و بزرگ فلسفی و از سویی دیگر تربیت انسان را باید هدف و مقصدی باشد که جوامع را بر آن می‌دارد تا به طرح و سازمان بخشیدن سازمان آموزش و پرورش برآیند. به هر کدام از دو سوی امر بنگریم، فلسفه آموزش و پرورش را باید «حکمت تربیت» بنامیم و مقصود از آن راهگشایی خردمندانه در عمل تربیتی است.

آموزش بزرگسالان

وضعیت آموزش در آغاز قرن بیستم دلیلی است برای اهمیت بیش از پیش این رشته دانشگاهی. ۷۰% جمعیت بالای ۱۵ سال جهان و ۹۰% جمعیت همین گروه سنی در کشورهای جهان سوم به آموزش و پرورش دسترسی ندارند. بیشتر این جمعیت در کشورهای جهان سوم زندگی می‌کنند. از سوی دیگر به دلیل وابستگی روزافزون زندگی به علم و دانش و فناوری و ضرورت همگانی انسان با آن یکی دیگر از ضرورت‌های وجود این رشته دانشگاهی است. از دیگر دلایل علاقه‌مندی کشورها به این رشته تحصیلی می‌توان موارد زیر را نام برد.
۱ـ ضرورت ایجاد فرصت برابر آموزش و پرورش برای همه مردم و در تمام عمر
۲ـ گسترش آموزش غیررسمی به موازات آموزش رسمی

از اهداف اصلی این رشته تحصیلی می‌توان این موارد را نام برد:

۱ـ تدارک یک نظام آموزشی فراگیر برای بازماندگان از تحصیل
۲ـ علاقه‌مندان به بازگشت مجدد به تحصیل در کلیه سطوح
۳ـ پایه‌گذاری جامعه در حال یادگیری
۴ـ مبارزه با بیسوادی روشن است که رسیدن به این اهداف با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و تغذیه اطلاعاتی این چنین نیازمند فناوری جدید اطلاعات و ارتباطات است.

مدیریت‌ آموزشی

هدف‌ این‌ گرایش‌ تربیت‌ نیروی‌ انسانی‌ متعهد و کاردان‌ در زمینه‌ مدیریت‌ آموزشی‌ در سطوح‌ مختلف‌ آموزشی‌ در کشور و برآوردن‌ نیازهای‌ آموزشی‌ وزارتخانه‌ها و مراکز و مؤسسات‌ آموزشی‌ و دانشگاهها بر اساس‌ ارزشهای‌ اسلامی‌ و اصول‌ مدیریت‌ است‌. یک‌ مدیر آموزشی‌ باید از ویژگیهای‌ مختلف‌ همانند قدرت‌ برنامه‌ریزی‌، روابط‌ انسانی‌ خوب‌، درک‌ و اجرای‌ اصول‌ صحیح‌ مدیریت‌ آموزشی‌ برخوردار باشد تا بتواند در رابطه‌ با مسائل‌ و مشکلات‌ آموزشی‌ حوزه‌ فعالیت‌ خود قدرت‌ تشخیص‌ و تصمیم‌گیری‌ داشته‌ باشد.

برنامه‌ریزی آموزشی و برنامه‌ریزی درسی

هدف از ایجاد دوره کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی و برنامه ریزی درسی عبارت است از:
۱- تربیت مدرسان متعهد و متخصص که بتوانند در آینده عهده دار تدریس ، تحقیق و تربیت نیروی انسانی لازم در این رشته مهم علمی باشند.
۲- تقویت قدرت تفکر منطقی و انتقادی دانشجویان جهت بررسی و تجزیه و تحلیل برنامه های آموزشی و درسی مدارس کشور.
۳- تربیت افرادی که قادر باشند بررسی تطبیقی روی برنامه ها ، طرح ها و الگوهای متداول و پیشرفته ای که در سایر کشورها با موفقیت طراحی و اجرا شده را انجام داده و پیشنهادات لازم را در جهت تطبیق این طرح ها با برنامه ها با توجه به خصوصیات آموزشی ، عقیدتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی افراد جامعه امروز کشور باشند ، ارائه دهند.
۴- تربیت افراد متخصص در زمینه های برنامه ریزی آموزشی و برنامه ریزی درسی با توجه به ویژگی ها و نیاز های فردی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه امروز

زمینه‌های اشتغال

همان‌طور که می‌دانید تنوع گرایش‌های این رشته زیاد است. تمامی فارغ‌التحصیلان گرایش‌های این رشته در مرحله اول جذب آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش می‌شوند. به ویژه گرایش های مدیریت آموزشی و برنامه ریزی درسی و آموزشی از حوزه‌‌هایی است که در این وزراتخانه‌ها کاربرد وسیعی دارند.
نظام‌های آموزشی و فرآیند آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت)، با توجه به پیشرفت جوامع همواره دستخوش تغییر و تحول است و تحول آموزش و پرورش خود، معلول دگرگونی اجتماعیف علوم تکنولوژی است. در جوامع پیچیده و پیشرفته سرعت دگرگونی نظام‌های آموزشی آن‌چنان سریع است که نیازمند دگرگونی کلی در ساختار نظام آموزشی می‌شد. در این دنیای پیچیده هیچ‌کس بی‌نیاز از تعلیم و تربیت نسبت و این، تنها راه تحقق انسان واقعی و دسترسی به کمال مطلوب است

گرایش‌ها و ابعاد مختلف این رشته در کارشناسی ارشد

این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌های روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، روانشناسی تربیتی، مشاوره و راهنمایی و مشاوره (مدرسه‌ای، شغلی، خانواده، توانبخشی) است. برای آشنایی بیشتر با هر گرایش به لینک حاشیه مراجعه کنید.

توضیحی پیرامون هر گرایش

مشاوره و راهنمایی

مشاوره‌: رابطه‌ای‌ است‌ پویا و با هدف‌ که‌ بر اساس‌ مشارکت‌ مشاور و مراجع‌ و با روش‌ هایی‌ منطبق‌ بر نیازمندی‌های‌ مراجع‌ انجام‌ می‌گیرد. در این‌ رابطه‌ توجه‌ به‌ خود تصمیم‌گیری‌ از طرف‌ مراجع‌ مورد تأکید است‌.
راهنمایی‌: بخشی‌ از تعلیم‌ و تربیت‌ است‌ که‌ کمک‌ دانش‌آموز را در تمام‌ سنین‌ به‌ طریق‌ منظم‌ و سازمان‌ یافته‌ در اینکه‌ او تصمیم‌گیری‌ مناسب‌ را در سازگاری‌ تحصیلیش‌ و موفقیت‌ در یک‌ حرفه‌ یاد بگیرد، بررسی‌ می‌کند.

آموزش‌ و پرورش‌ کودکان‌ استثنائی‌

هدف‌ از آموزش‌ و پرورش‌ کودکان‌ استثنائی‌ فراهم‌ کردن‌ فرصتهای‌ مناسب‌ و امکانات‌ آموزشی‌ ویژه‌ به‌ منظور شکوفا سازی‌ حداکثر تواناییهای‌ ذهنی‌ و جسمی‌ این‌ کودکان‌ با توجه‌ به‌ ویژگیهای‌ عقلانی‌ و جسمانی‌ آنان‌ است‌. این‌ کودکان‌ را می‌توان‌ به‌ گروه‌های‌ عقب‌ مانده‌ ذهنی‌، معلول‌ جسمی‌، نابینا و نیمه‌ بینا، ناشنوا و نیمه‌ شنوا، کودکان‌ مبتلا به‌ اختلالات‌ عاطفی‌ و اجتماعی‌ و کودکان‌ تیزهوش‌ تقسیم کرد.

زمینه‌های اشتغال

مشاوره‌ دارای‌ ابعاد مختلفی‌ است‌ و می‌توان‌ برای‌ انتخاب‌ رشته‌ تحصیلی‌، ازدواج‌، شغل‌‌یابی‌، نحوه‌ ارتباط‌ در یک‌ محیط‌ صنعتی‌، نحوه‌ ارتباط‌ اعضای‌ خانواده‌ و یا نحوه‌ روبرو شدن‌ با بحران‌های دوران‌ نوجوانی‌ و جوانی‌ از مشاور کمک‌ گرفت‌. امروزه‌ شغل‌ مشاوره‌ یکی‌ از شغل‌های تعریف‌ شده‌ در آموزش‌ و پرورش‌ است‌ و هر مدرسه‌ در مقطع‌ متوسطه‌ و یا پیش‌ دانشگاهی‌ حداقل‌ نیاز به‌ یک‌ مشاور دارد. به‌ همین‌ دلیل‌ با کمبود کارشناس‌ در رشته‌ مشاوره‌ روبه‌رو هستیم‌. در ضمن‌ یک‌ مشاور می‌تواند به‌ غیر از آموزش‌ و پرورش،‌ در بهزیستی‌، کمیته‌ امداد، فرهنگسراها، مراکز باز پروری‌ و زندان‌ها به‌ کار مشاوره‌ بپردازد.

سقف کناف - انجام پایان نامه مدیریت - لوله پلی اتیلن - اسکلت فلزی

آشنایی و بازار کار رشته روانشناسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی

رشته دانشگاهی روانشناسی در مقطع کارشناسی (لیسانس) دارای 3 گرایش است. این گرایش ها عبارتند از:
1- روانشناسی بالینی
2- روانشناسی عمومی
3- روانسنجی

آینده شغلی و بازار کار در هر یک از گرایش های فوق در این مقطع از قرار زیر است:
1- پس از طی دوره 4 ساله روانشناسی بالینی و کسب مدرک کارشناسی در این گرایش، فرد می تواند
- به عنوان کارشناس این رشته در مراکز دولتی نظیر بهزیستی- شهرداری- نیروی انتظامی- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربیت و ... در قسمت مربوطه جذب به کار شود.
- در آموزش و پرورش به عنوان معلم و یا دبیر در دروس مربوطه و یا به عنوان مشاور مدرسه جذب به کار شود.
- در کلینیک های درمان اعتیاد به عنوان روانشناس مشغول کار شوند.
- در کلینیک های مشاوره ای به کارهای درمانی، و یا تشخیصی نظیر گرفتن تست های هوش و شخصیت بپردازد (کلینیک های مشاوره ای به علت تجربه کم کاری به ندرت تمایل به پذیرش یک کارشناس روانشناسی به عنوان درمانگر دارند)
- همکاری با روانپزشک (روانپزشکان در مطلب خصوصی خود، به ندرت تمایل به پذیرش یک کارشناس روانشناسی به عنوان درمانگر دارند)
- با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی اقدام به تاسیس "مهد کودک" نماید.
- با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی اقدام به تاسیس "سرای سالمندان" نماید.
- به عنوان مربی مهد کودک مشغول به کار شود.
2- پس از طی دوره 4 ساله روانشناسی عمومی و کسب مدرک کارشناسی در این گرایش، فرد می تواند
- به عنوان کارشناس این رشته در مراکز دولتی نظیر بهزیستی- شهرداری- نیروی انتظامی- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربیت و ... در قسمت مربوطه جذب به کار شود.
- در آموزش و پرورش به عنوان معلم و یا دبیر در دروس مربوطه و یا به عنوان مشاور مدرسه جذب به کار شود.
- با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی اقدام به تاسیس مهد کودک نماید.
- با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی اقدام به تاسیس سرای سالمندان نماید.
- به عنوان مربی مهد کودک مشغول به کار شود.
3- پس از طی دوره 4 ساله روانسنجی و کسب مدرک کارشناسی در این گرایش، فرد می تواند
- به عنوان کارشناس این رشته در مراکز دولتی نظیر بهزیستی- شهرداری- نیروی انتظامی- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربیت و ... در قسمت مربوطه جذب به کار شود.
- در آموزش و پرورش به عنوان معلم و یا دبیر در دروس مربوطه جذب به کار شود.
- با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی اقدام به تاسیس مهد کودک نماید.
- با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی اقدام به تاسیس سرای سالمندان نماید.
- در کلینیک های مشاوره ای و یا در مطب روانپزشک به اجرا و تفسیر آزمون های بپردازد.

مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد، این رشته تا آزمون کارشناسی ارشد سال 1389 دارای ۶ گرایش است. این گرایش ها عبارتند از:
1- روانشناسی عمومی
2- روانشناسی بالینی
3- روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
4- سنجش و اندازه گیری یا روانسجی
5- روانشناسی صنعتی و سازمانی
6-روانشناسی شخصیت
با توجه به اینکه در کشور ما برخلاف سایر کشورها، در رشته روانشناسی تفکیک زمینه های شغلی بین گرایش ها وجود ندارد، بازار کار در همه گرایش های ذکر شده به جز دو گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی و سنجش و اندازه گیری یا روانسجی یکسان و به شرح ذیل است؛
1- با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد در گرایش های فوق فرد می تواند:
- پس از احراز شرایط لازم (ازجمله 800 ساعت کارآموزی در مراکز دارای مجوز رسمی، تاییدیه از اساتید رشته و ...) و دریافت مجوز از سازمان نظام روانشناسی اقدام به تاسیس کلینیک مشاوره بنماید.
- به عنوان کارشناس این رشته در مراکز دولتی نظیر بهزیستی- شهرداری- نیروی انتظامی- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربیت و ... در قسمت مربوطه جذب به کار شود.
- در واحدهای کوچک دانشگاه آزاد و یا دوره های فراگیر و یا موسسات آموزش عالی آزاد به عنوان مدرس فعالیت کند.
- در آموزش و پرورش به عنوان معلم و یا دبیر در دروس مربوطه و یا به عنوان مشاور مدرسه جذب به کار شود.
- با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی اقدام به تاسیس مهد کودک نماید.
- با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی اقدام به تاسیس سرای سالمندان نماید.
- در کلینیک های درمان اعتیاد به عنوان روانشناس مشغول به کار شوند (اشتغال در این مراکز مستلزم تحصیل در گرایش روانشناسی بالینی است و دارا بودن مدرک کارشناسی این گرایش کافی است).
- در کلینیک های مشاوره ای به کارهای درمانی بپردازد
- با روانپزشکان در کلینیک های خصوصی ایشان همکاری کند (البته روانپزشکان مایل به همکاری با کارشناسان ارشد در گرایش های بالینی و خانواده درمانی هستند).
- در کلینیک های مشاوره و روان درمانی کودک به کارهای درمانی مثل بازی درمانی و ... بپردازد (در این مراکز تاکید بیشتر روی کارشناسان ارشد با گرایش بالینی کودک و نوجوان و بالینی است).
2- با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد در گرایش روانسنجی، فرد به عنوان یک متخصص در طراحی و ساخت آزمون های جدید، استاندارد کردن آزمون های موجود و تفسیر دقیق نتایج آزمون های انجام شده فعالیت کند.
3- در گرایش شخصیت و صنعتی و سازمانی که در ایران اخیرا به گرایش های روانشناسی اضافه شده است، زمینه اصلی کار در مراکز صنعتی و کارخانه ها به منظور گزینش نیروهای مناسب با شغل و به کار گیری روش هایی جهت افزایش بهره وری و در سمت های مسئول کارگزینی، مسئول منابع انسانی، مسئول برنامه ریزی نیروی انسانی، مسئول بالندگی سازمانی، مسئول تحقیق و توسعه منابع انسانی، مسئول روابط کارکنان، آموزش کارکنان و ... است. اما در ایران این گرایش کمتر مورد توجه قرار می گیرد و فارغ التحصیلان این گرایش هرچند اندک هستند اما به ندرت موفق به یافتن شرایط کاری متناسب با گرایش خود می شوند بنابراین فارغ التحصیلان این گرایش اکثرا در زمینه های ذکر شده در باره گرایش های 1 و 2 مشغول به کار می شوند.

سقف کاذب - انجام پایان نامه مدیریت - لوله پلی اتیلنساخت سوله

بررسی اجمالی رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد

حسابداری رشته ای است که در آن روند جمع آوری، دسته بندی، ثبت، ساده کردن اطلاعات و تهیه گزارش‌های مالی و صورت‌های حسابداری، در انواعی از مدل‌های خاص صورت می‌گیرد. تا افراد مرتبط درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون سازمانی مثل بانک‌ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی، بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. به همین دلیل شخصی که تحصیلات آکادمیک ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا که گزارش‌های این قبیل افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش کافی نمی‌شود و بیشتر تراز حساب‌ها است. به طور نمونه یک حسابدار تجربی نمی‌تواند به راحتی بین دارایی کوتاه‌مدت و بلند‌مدت فرق بگذارد و یا نمی‌داند که چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کند. حسابداری به عنوان یک سیستم پردازش اطلاعات، داده‌های خام مالی را دریافت نموده، آن‌ها را به نظم در می‌آورد.
محصول نهایی نظام حسابداری، گزارش‌ها و صورت‌های مالی است که مبنای تصمیم گیری اشخاص ذی‌نفع (مدیران، سرمایه‌گذاران، دولت و…) قرار می‌گیرد.
حسابداری یک نظام اطلاعاتی است که با فراهم کردن اطلاعات لازم کمک می‌کند تا سرمایه‌گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت، بتوانند نسبت به مسائل اقتصادی تصمیم بهتری بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در شرکتی سرمایه‌گذاری کند، قاعدتأ تمایل دارد که وضعیت مالی آن شرکت و یا نتایج عملیات آن شرکت را در طی سال‌های قبل بداند. که تمامی این موارد به صورت گزارش‌های مالی توسط حسابداران تهیه می‌شود.
حسابداری برای جوابگویی به نیازهای انسان به وجود آمده است. به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و افزایش پیچیدگی آن، هدف‌ها و روش‌های حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است. چرا که افراد، موسسات و دولت برای تصمیم گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی، نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حسابداری می‌توان به دست آورد. از سوی دیگر انجام سرمایه‌گذاری یکی از مواد ضروری و اساسی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشور است و سرمایه‌گذاران نیز تا حد امکان سعی دارند منابع مالی خود را به سویی سوق دهند که کمترین ریسک و بیشترین بازده را داشته باشد. یعنی به دنبال برآورد ریسک سرمایه‌گذاری‌ها خواهند بود. این در حالی است که یکی از مبانی اساسی برای محاسبه ریسک بازار شرکت ها، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط نظام حسابدای است.
رشته حسابداری از جمله رشته‌هایی است که از داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرد

گرایش‌ها و زمینه های مختلف این رشته در کارشناسی ارشد

همان‌طور که می‌دانید در رشته حسابداری در مقطع ارشد هیچ گرایشی ندارد.

توانایی‌های لازم برای داوطلبان این رشته

داشتن علاقه و استعداد ریاضی در رشته حسابداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل دانش‌آموزان رشته ریاضی در این رشته بیشتر پیشرفت می کنند.. البته این بدان معنا نیست که دانش‌آموزان رشته علوم انسانی قادر به ادامه تحصیل در رشته حسابداری نیستند بلکه باید تلاش کنند تا از دانش ریاضی خوب و یا حداقل متوسطی برخوردار باشند.
همچنین یک حسابدار باید بتواند به خوبی گزارش کارهای خود را ارائه دهد. بنابراین باید در ادبیات فارسی مسلط بوده و نگارش خوبی داشته باشد. این ویژگی بخصوص در سطوح بالاتر این رشته یعنی حسابرسی و مدیریت مالی اهمیت بسیاری دارد.
دانشجوی حسابداری باید صادق و رازدار باشد چون در آینده تمام اسناد و مدارک یک سازمان را در اختیار دارد و اگر فرد رازدار و در کل با اخلاقی نباشد لطمات زیادی به آن شرکت و در نهایت به جامعه وارد می‌آورد. این مساله بخصوص در حسابرسی اهمیت بیشتری دارد زیرا اگر یک حسابرس که وظیفه بررسی گزارشات مالی یک سازمان و تایید صحت و سقم آن را بر عهده دارد، درستکار نبوده و یا شهامت ابراز مشکلات را نداشته باشد، می‌تواند به نابسامانی‌های اداری و مالی یک جامعه دامن بزند. و بالاخره یک حسابدار برای موفقیت در این دنیای پر از رقابت و تغییر و تحول باید خلاق، مبتکر، صبور و منضبط باشد. علاقه به امور مالی و تجزیه و تحلیل‌های آن، عامل موفقیت دانشجوی حسابداری است.

زمینه‌های اشتغال

یک حسابدار متخصص، در آینده می‌تواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد یعنی می‌تواند به مدیریت یک شرکت ایده بدهد که منابع موجودش را در چه راههایی سرمایه‌گذاری نماید تا استفاده بهینه کند و یا اگر شرکت به منابع مالی جدید نیاز داشت یک مدیر مالی بر اساس دانش آکادمیک خود می‌تواند بگوید که از چه طریقی باید تامین مالی کرد. و مجموع این فعالیت‌ها خارج از توانایی یک حسابدار تجربی است. به نظر می‌رسد فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی این رشته آمادگی و پختگی بیشتری برای حضور در بازار کار دارند.
نتیجه یکی از تحقیقات دانشگاه «کلمبیا» مبنی بر این بود که از از دهه ۷۰به بعد همه شرکت‌های موفق، شرکت‌هایی بوده‌اند که مدیر آن‌ها تحصیلات مالی داشته است. چون از این دهه به بعد اطلاعات نقش مهمی پیدا کرده است و مهم‌ترین اطلاعات نیز اطلاعات مالی است که تاثیر بسیاری در تصمیم‌گیری روسای شرکت‌ها دارد.
فرصت‌های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می‌گیرد. با وجود این که در دانشگاه‌های مختلف کشور اعم از دولتی، غیرانتفاعی و آزاد، دانشجویان بسیاری در رشته حسابداری تحصیل می‌کنند، اما تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته از بیشتر رشته‌ها کمتر است. چون از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه‌های کشور حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی به حسابدار نیازمند هستند. همچنین دانش حسابداری در بخش مالیات کاربرد وسیعی دارد. چون محاسبه سود به یاری حسابداری امکان پذیر است و تعیین مقدار سود نیز مبنای محاسبه مالیات شرکت‌ها اعم از دولتی و خصوصی است.
فارغ‌التحصیلان این رشته پس از اتمام تحصیل می‌توانند در سطوح مختلف و شاخه‌های متفاوت عهده دار انجام امور مالی گردند که شرح آن چنین است:

حسابداری

فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کلیه موسسات و واحدهای تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌های زیر مشغول کار شوند:
حسابداری مالی: در کلیه شرکت‌ها و موسسات تجاری و غیرانتفاعی.
حسابداری صنعتی: در کلیه واحدهای صنعتی و شرکت‌های تولیدی.
حسابداری دولتی: در کلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذیحساب.
حسابداری مالیاتی: در ادارات دارایی.
حسابداری بیمه: در موسسات بیمه.
حسابداری بانک‌ها: در شعبه‌ها و سرپرستی بانک‌ها.
حسابداران پس از مدتی اشتغال به کار حسابداری می‌توانند در سمت مدیریت مالی واحدهای تجاری، ایفای نقش نمایند.

حسابرسی

فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری قادرند با توجه به شاخه‌های حسابداری در بند الف در حرفه حسابرسی شاغل شوند. شاغلان حرفه حسابرسی در یک تقسیم بندی کلی به دو گروه اصلی تفکیک می‌شوند:
حسابرسان داخلی: این گروه از حسابرسان، کارمند واحد مورد رسیدگی هستند، و در واقع رابط میان هیات مدیره و شرکت بوده و گزارش رسیدگی خود را به طور هفتگی، ماهانه یا سالانه به مدیرعامل و هیات مدیره ارائه می‌دهند. این گروه از حسابرسان عملیات داخل واحد تجاری را رسیدگی می‌کنند.
حسابرسان مستقل: این دسته از حسابرسان، افرادی هستند که در موسسات حسابرسی مشغول کار هستند و بر اساس قرارداد میان شرکت‌ها یا سازمان‌ها با این موسسات، عملیات حسابداری و مالی واحد تجاری را بر اساس اصول و موازین حسابداری مورد رسیدگی قرار می‌دهند و گزارش خود را به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه می‌کنند. در واقع حسابرسان مستقل رابط میان صاحبان شرکت و هیات مدیره شرکت می‌باشند.
در حال حاضر در ایران، سازمان حسابرسی به عنوان یک سازمان دولتی، بزرگترین موسسه حسابرسی است و در کنار آن سایر موسسات حسابرسی دولتی و خصوصی مشغول فعالیت می‌باشند.

سقف کاذب کناف -  پایان نامه حسابداری  - لوله پلی اتیلن  - اسکلت فلزی