دانلود پروپوزال آماده: : بررسی فقهی و قانونی ماهیت قراردادبیمه بدنه اتومبیل باتاکیدخاص به
” خسارت افت ارزش اتومبیل “
فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف
حقوق خصوصی
قسمت هایی از پروپوزال:
۱- بیان مسأله:
باتوجه به اینکه رشته حقوق یکی از رشته های علوم انسانی است، که هدف آن جستجوی قواعدی است که بر روابط اشخاص ،از این جهت که عضو جامعه می باشند بنا نهاده شده است. اجتماع انسان ها را تنها به منظور کشف قواعدی که نظم جمع را تامین میکند مورد مطالعه قرار میدهد.علم حقوق باید توانایی رفع وکاهش هرگونه تنش در جامعه راداشته باشد.بتواند با وضع و اجرای قوانین مورد نیاز جامعه صلح وآرامش را به جامعه آورده ،درنتیجه با رفع هرگونه تنش موجب شکوفایی فرهنگی، اجتماعی جامعه شود. در این تحقیق به بررسی ماهیت حقوقی وفقهی بیمه بدنه پرداخته شده است .همچنین به مطابقت قرارداد بیمه بدنه خودرو با موازین شرعی و شرایط قراردادهای معین در قانون مدنی پرداخته شده است.
اتومبیل وسیله ای است که تقریبا از اواخرقرن نوزدهم به شکلی فراگیر وارد زندگی انسان در جوامع بشری شده و نقش بسیار مهمی را در حمل مسافر ، جابجایی کالا و محصولات کشاورزی دارد. پدیده بارز قرن حاضر پدید آمدن وسائط نقلیه در جهت رفاه و آسایش انسانها بوده است. به اندازه ای که اتومبیل رفاه وآسایش انسانها را فراهم ساخته است،به همان اندازه فاجعه آفرین بوده و خسارت و زیانهایی رابرای انسانها به بار آورده است. با توجه به اینکه تهیه اتومبیل برای خانواده ها جهت استفاده شخصی وکسب درآمد با پس انداز اندک و با اخذ وام بانکی ممکن شده است.با از دست رفتن اتومبیل در تصادفات، جبران خسارتهای سنگین برای خانواده ها بعضا غیر ممکن بوده و با مشکلات عدیده ای همراه بوده است.
این تحقیق با بررسی نظریه های موجود به بیان ماهیت ، ارکان ، اوصاف و ویژگیهای قرارداد بیمه بدنه خودرو می پردازد .قرارداد بیمه قراردادی است که بیمه گر در آن با دریافت حق بیمه ای کم و نا چیز با استفاده ازمکانیزم پیشرفته تعاون به توزیع ریسک و خطر بین بیمه گذاران اقدام می کند. بیمه گر ضمن جبران خسارت و پرداخت آن به زیان دیدگان ,سودی را نصیب خود می کند. بیمه چون یک عقد است پس، از لحاظ حقوقی باید آن رادر زمره عقود معین غیر از عقود ذکرشده در قانون مدنی قرار داد.
با توجه به اینکه درصد بیشتری از پرونده های مطروحه در محاکم قضایی را پرونده های بیمه بدنه اتومبیل تشکیل می دهد. همچنین وجود مسائلی مانند خسارت افت ارزش خودرو وعدم پرداخت خسارت از طرف بیمه گران به علت تاخیر در پرداخت حق بیمه و اقساط از طرف بیمه گذاران یکی از بحث برانگیز ترین مسائل مطرح شده بین صاحب نظران ومتخصصین علم حقوق می باشد.لذاتلاش درجهت رفع اختلاف نظربین علماو متخصصین، رفع مغایرتهای قانونی، فقهی و حقوقی بیشتردر این تحقیق مد نظر بوده که به آنها پرداخته شده است. علاوه برموارد ذکر شده و نظر به فراگیر بودن بیمه بدنه اتومبیل ، استفاده اکثر خانواده ها از این نوع خدمت شرکتهای بیمه وبررسی مسائل و مشکلات آن علل اصلی انجام این تحقیق می باشد.
۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:
……………………………
۳- پیشینه تحقیق:
……………………………
۴- اهداف تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۵- فرضیه های تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۶- مدل تحقیق
…………………………
……………………………..
۷- سوالات تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۸- تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):
…………………………………….
…………………………………..
۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:
………………………….
…………………………….
۱۰- روش شناسی تحقیق:
الف: شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):
………………………….
…………………………….
ب- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
…………………………………….
…………………………………..
ج – شرح کامل روش (میدانی، کتابخانهای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیشبرداری و غیره) گردآوری دادهها :
…………………………………….
…………………………………..
د – جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):
…………………………………….
…………………………………..
ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:
…………………………………….
…………………………………..
ز- ابزار تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
هـ – روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها:
…………………………………….
…………………………………..
منابع :
…………………………………….
…………………………………..
آسان داک: www.Asandoc.com
دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده
دانلود پروپوزال آماده: بررسی فقهی وحقوقی تعامل علم قاضی با نظر کارشناس
فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف
حقوق
قسمت هایی از پروپوزال:
۱- بیان مسأله:
ادله اثبات دعوی از آن رو که ناظر به اثبات دعوی است و نه ثبوت آن، در نظامهای حقوقی واجداهمیت بسزایی است. در دعاوی کیفری نقش ادله اثبات دوچندان است. نقش قاضی در این دعاوی در کشف حقیقت بر عکس دعاوی حقوقی که طرفین دعوا در جهت اثبات ادعا ارائه دلیل می کنند، بسیار پویا و فعال است. در بدو امر آنچه خصوصاً پس از مراجعه به فقه و قوانین موجود در کشور ما به نظر می رسد، این است که ادلهی اثبات جرایم در فقه و حقوق موضوعه مشخص شده و میزان اعتبار آن توسط شارع و قانونگذارتعیین گردیده است و پس از ارائه ادله، قاضی ملزم است تا بر اساس آن حکم صادر کند. لیکن همیشه ارتکاب جرایم همراه با پیچیدگی هایی است که کشف آن توسل به وسایل دیگری غیر از اقرار یا شهادت و یا سوگند را می طلبد.
از طرفی علم قاضی به عنوان دلیلی که مقدم بر سایر ادله است راهگشای قاضی در تمسک به ادله درصدور حکم است. در مورد ادله احصا شده نیز اگر قاضی را ملزم به تبعیت از آنها به محض احراز آن بدانیم، اگر چه آن ادله از نظر وی مقرون به صحت نبوده باشد، این امر نیز خلاف مقتضای عدالت است. لذا درجهت کشف حقیقت قاضی باید نه تنها در تحصیل دلیل، بلکه در ارزیابی آن نقش مؤثر ایفا کند.
صدور آرا نسبتاً زیادی در دادگاهها بر اساس نظریه کارشناس نگارنده را بر آن داشت تا تأثیر آن را درتصمیمگیری قاضی مورد توجه قرار دهد.
۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:
……………………………
۳- پیشینه تحقیق:
……………………………
۴- اهداف تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۵- فرضیه های تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۶- مدل تحقیق
…………………………
……………………………..
۷- سوالات تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۸- تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):
…………………………………….
…………………………………..
۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:
………………………….
…………………………….
۱۰- روش شناسی تحقیق:
الف: شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):
………………………….
…………………………….
ب- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
…………………………………….
…………………………………..
ج – شرح کامل روش (میدانی، کتابخانهای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیشبرداری و غیره) گردآوری دادهها :
…………………………………….
…………………………………..
د – جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):
…………………………………….
…………………………………..
ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:
…………………………………….
…………………………………..
ز- ابزار تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
هـ – روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها:
…………………………………….
…………………………………..
منابع :
…………………………………….
…………………………………..
آسان داک: www.Asandoc.com
دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده
دانلود پروپوزال آماده: : بررسی فونستیک تریپسهای خاکزی و قارچخوار در شهرستان گرگان، استان گلستان
فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف
حشرهشناسی کشاورزی
قسمت هایی از پروپوزال:
۱- بیان مسأله:
تریپسها حشراتی از راستهی بالریشکداران[۱] میباشند که برای اولین بار در سال ۱۷۴۴ میلادی توسط دکتر گیر[۲] توصیف و با نام Physapus معرفی شدند. سپس، در سال ۱۷۵۸ میلادی این گروه توسط حشرهشناسان انگلیسی تریپس نامگذاری شدند و در ابتدا شامل چهار گونهی متعلق به یک جنس بودند (لوئُنگ، ۲۰۰۸). این حشرات دارای بدنی باریک به طول ۵/۰ تا ۵ میلیمتر می باشند. البته برخی از گونهها در نواحی گرمسیر نزدیک به ۱۴ میلیمتر طول دارند. تقریبا همهی تریپسها دو جفت بال دارند، اگر چه برخیها بیبال هستند. بالدارها در بالهای خود دارای دو ردیف ریشک میباشند که به طور متقارن قرار گرفتهاند. به همین دلیل، ریشکهای بالهای حشرات راستهی Thysanoptera (که به معنی بالریشکداران میباشد) در طول پرواز، سطح تماس را افزایش میدهند. اتلاق نام بالریشکداران به راسته، از این صفت نشات گرفته است (حسنزاده سلماسی، ۱۳۷۳؛ لوئُنگ، ۲۰۰۸). در سراسر جهان، بیشتر گونههای تریپسها در مناطق گرمسیر یافت میشوند و تعدادی نیز در مناطق معتدل وجود دارند. حتی گونههای کمی از آنها در مناطق سرد و نواحی قطب شمال زندگی میکنند (اِشمیت، ۲۰۰۷).
در راستهی بالریشکداران، متنوعترین رژیم غذایی را میتوان یافت. این حشرات به طور معمول گونههایی گلزی هستند (ایزو و همکاران، ۲۰۰۲) و از نظر رفتار تغذیهای، حدود ۱۰۰ گونه از آنها به عنوان آفت کشاورزی مطرح میباشند. اینها آفات جدی گیاهان زراعی هستند که باعث نقرهای شدن سطح برگها، گلبرگها و میوهها، ریزش گلها و برگها، کاهش گردهافشانی، و همچنین بروز بدشکلی و تشکیل گال در آنها میشوند و روی بومسامانههای کشاورزی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر میگذارند (ماوند و کیبی، ۱۹۹۸؛ ایزو و همکاران، ۲۰۰۲؛ علوی و همکاران، ۲۰۰۷؛ رِیناود، ۲۰۱۰؛ میراب بالو و چِن، ۲۰۱۰).
گونههای زیادی از تریپسها از اسپورهای قارچها تغذیه میکنند. برخی از تریپسها به عنوان شکارگرهای کنهها و دیگر تریپسها و بندپایان کوچک شناخته شدهاند و تعداد معدودی از گونههای گیاهخوار آنها نیز در کنترل بیولوژیک علفهای هرز مورد استفاده قرار میگیرند (ماوند و مارولو، ۱۹۹۶). همچنین، یک گونه از خانوادهی Heterothripidae به نام Aulacothrips dictyotus به عنوان انگل خارجی بر روی بدن گونهای از زنجرکهای درختی خانوادهی Aethalionidae با نام علمی Aethalion reticulatum زندگی میکند. این تریپس اولین انگل خارجی شناخته شده از راستهی Thysanoptera است که لاروهای آن در زیر بالهای پورهها و حشرات کامل میزبان زندگی میکنند و پیلههای شفیرگی بر روی نیمحلقههای پشتی بدن میزبان تشکیل میشوند. سایر گونههای این خانواده بر روی گلها زندگی میکنند (ایزو و همکاران، ۲۰۰۲). کاوالِری و همکاران (۲۰۱۰) نیز دومین گونهی انگلِ این جنس را به نام A. minor از روی همین زنجرک درختی گزارش کردند.
تریپسها تقریبا در تمامی مکانها ساکن میشوند، بنابراین، جمعآوری این حشرات همیشه دشوار است و مکانهای جمعآوری ویژهای ندارند (اکرم و همکاران، ۲۰۰۳). این حشرات را میتوان از روی یک گیاه و با ضربه زدن به اندامهای گیاهی، بر روی یک صفحهی سفید پلاستیکی جمعآوری کرد. همچنین، برای جمعآوری آنها از قیف برلیز (برای تریپسهایی که در خاک و بقایای برگی زندگی میکنند) و آسپیراتور نیز میتوان استفاده نمود (میراب بالو و چِن، ۲۰۱۰).
۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:
……………………………
۳- پیشینه تحقیق:
……………………………
۴- اهداف تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۵- فرضیه های تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۶- مدل تحقیق
…………………………
……………………………..
۷- سوالات تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
۸- تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):
…………………………………….
…………………………………..
۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:
………………………….
…………………………….
۱۰- روش شناسی تحقیق:
الف: شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):
………………………….
…………………………….
ب- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
…………………………………….
…………………………………..
ج – شرح کامل روش (میدانی، کتابخانهای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیشبرداری و غیره) گردآوری دادهها :
…………………………………….
…………………………………..
د – جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):
…………………………………….
…………………………………..
ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:
…………………………………….
…………………………………..
ز- ابزار تحقیق:
…………………………………….
…………………………………..
هـ – روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها:
…………………………………….
…………………………………..
منابع :
…………………………………….
…………………………………..
آسان داک: www.Asandoc.com
دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده
متغیرها: رشد و اختلال رشدی ویژه
توضیحات: ۶۳ صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود پروژه آماده (فصل دوم پایان نامه آماده) با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها از طریق مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف تهیه شده و مناسب برای انجام پایان نامه تربیت بدنی، فیزیولوژی ورزشی، انجام پایان نامه پزشکی، روانشناسی، پرستاری، انجام پروپوزال، تهیه پرسشنامه و استخراج مقاله داخلی و خارجی از پایان نامه و پروژه کلاسی می باشد.
خلاصه ای از کار:
جسم انسان در دوران طفولیت، کودکی و نوجوانی در حال رشد و بالیدگی است. ادراک او از جهان اطرافش عمیقتر شده، ظرفیت ذهنیش با افزایش مهارتهای روانی بیشتر میشود. همچنین با تشکیل روابط جدید، مهارتهای اجتماعی آموخته میشود. عملکرد مهارتهای حرکتی باید با همه این تغییرات منطبق شده، تغییر شکل پیدا کنند. تغییرات رشدی در اوایل زندگی بسیار چشمگیر است، اما این تغییرات در دوره بزرگسالی متوقف نمیشود- تغییرات فیزولوژیک به طور مداوم رخ میدهد و تجارب محیطی، ادراک و مهارتهای روانی و روابط اجتماعی فرد را پالایش میکند (هی وود[۱]، ۱۳۸۵).
…………..
اختلال هماهنگی رشدی
DCD چیست؟
اختلال هماهنگی رشدی هنگامی رخ میدهد که تأخیر در رشد مهارتهای حرکتی یا مشکل در هماهنگی حرکات، منجر به ناتوانی کودک در انجام وظایف روزانهاش میشود. هنگامیکه پزشک مطمئن باشد ۱) مشکلات حرکتی ناشی از اختلالات جسمی، عصبی و رفتاری شناختهشدهی دیگر، نیستند و ۲) امکان وجود بیش از یک اختلال نیز رد شود، تشخیص اختلال هماهنگی رشدی گذاشته میشود. اختلال هماهنگی رشدی یک اختلال مهارت حرکتی است که توانایی کودک در انجام بسیاری از کارهای روزمره را تحت تأثیر قرار میدهد. کودکان DCD مشکلات متنوعی دارند، به طوری که هر کودک ممکن است انواعی از مشکلات مختلف را داشته باشد. اختلال هماهنگی رشدی اختلال عدم بلوغ و یا بههمریختگی حرکت است، . ارتباط این مشکلات ممکن است با زبان، حرکات چشم، ادراک، فکر، مشکل خاصی در یادگیری، شخصیت و تنوع رفتار وجود داشته باشد (میسیونا و همکاران، ۲۰۱۱). اختلال هماهنگی رشدی شامل DCD دیس پرکسیا و دیگر اختلالات مرتبط مانند سندرم آسپرگر، نارساخوانی و اختلال بیش فعالی و کمبود توجه (ADHD) است. همپوشانی بسیاری میان این اختلالات و بسیاری از مشکلات این کودکان با مهارتهای اجتماعی، برنامهریزی حرکتی، توجه و تمرکز و هماهنگی وجود دارد. اختلال هماهنگی رشدی نام دادهشده به این بیماری است که در آن کودکان با رفتوآمد و با جنبههای خاص از یادگیری مشکلدارند (مورن اف بل، ۲۰۰۶).
……………..
نارسایی حرکتی- برنامهریزی حرکتی ضعیف
برنامهریزی حرکتی به این شیوه است که از طریق آن مغز مشخص میکند که شما چه کاری را میخواهید انجام بدهید و چگونه آن را انجام میدهید. داشتن یک مشکل در برنامهریزی حرکتی باعث میشود که انجام حرکات جدید و اعمال جدید دشوارتر باشد. در افراد مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی این نقص به طور بارزی وجود دارد (مورن اف بل، ۲۰۰۶).
……………….
مشکلات در زمینه مهارتهای حرکتی درشت[۲]
……………..
مشکلات در زمینه مهارتهای حرکتی ظریف[۳]
…………..
ادراک بصری؛ مشکلات حرکت بصری
……………
ادراک
………………
عدم یکپارچگی حسی[۴]
…………….
ضعف آگاهی و هشیاری بدنی
…………..
تنش کم عضلانی[۵]
………………
وضعیت قرارگیری بدن
…………….
سازماندهی
……………..
یادگیری وظایف جدید یا دشوار
………………
مشکلات رفتاری
……………….
ضعف توجه
………………
ضعف تمرکز
………………
ضعف اعتمادبهنفس و ناامیدی
………………
مشکلات اجتماعی
کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی درجه بالایی از رفتارهایی نامناسب را از خود نشان میدهند که اداره کردن آنها بسیار مشکل است؛ مثلاً مطیع نبودن، فریاد زدن، جیغ کشیدن، ناله کردن، کج خلقی یا رفتار خشمآلود، دلایلی که باعث این امر میشود؛ ضعف و کمبود توجه و تمرکز، درجه بالایی از محرومیت و کم بودن انگیزه، انتظارات رفتاری والدین، میزان مهارتهای مربوط به والدین و نوع رفتارهای والدین عوامل مهمی در این زمینه به شمار میآیند (مورن اف بل، ۲۰۰۶؛ سلمان، ۱۳۸۷).
…………….
نوشتن
…………..
خواندن
…………..
علل خام حرکتی چیست؟
…………..
عوامل مربوط به مادر
ناهنجاریها و اختلالاتی که مربوط به مادر میشوند، و میتوانند بر جنین تأثیر بگذارند بیشمارند. مادرانی که سابقه زایمانهای غیرطبیعی دارند، به نسبت مادرانی که زایمانشان طبیعی است، احتمال بیشتری برای داشتن کودکان ناقص دارند. هینز[۶] (۱۹۶۷) اشاره میکند که احتمال تولد فرزندی با نقص عصب شناختی در مادران زیر ۱۶ سال و بالای ۳۶ سال که اولین فرزند خود را به دنیا میآورند یا مادران دارای سن بیشتر از ۴۰ سال که دارای کودکان متعدد هستند بیشتر است. ضمناً آمار نشان میدهد که قد و وزن مادر میتواند تأثیر سویی بر حاملگی و تولد نوزاد داشته باشد (ارنهایم و سینکلر، ۱۳۷۵).
…………….
عوامل مربوط به زایمان
………………..
عوامل روانی- اجتماعی رشد
……………..
داشتن انتظارات نامعقول از کودک
……………
بد رفتاری با کودک
…………….
بد کارکردیهای مغزی
………………
فرضیه مخچه
مخچه در اختلالات آسیبپذیرترین قسمت مغز است به دلیل آن که نسبت به از بسیاری از مناطق دیگر مغز دیرتر توسعه مییابد و آهستهتر رشد میکند (گید، ۲۰۰۱؛ گریفیث و همکاران، ۲۰۰۴؛ هاتنلوچر،۱۹۹۰). تعداد فزایندهای از مطالعات حیوانی نقش تأخیر توسعه مخچه را در رفتار ناهماهنگ پیشنهاد کردهاند. به عنوان مثال، مخچه کوچکتر در موشها تحت پرورش در طول دوره جهش رشد مغز منجر به کمتر شدن نورونها، سلولهای گلیا، سیناپسها و کاهش میلین دار شدن سلولهای عصبی میگردد، و موشها علائم طولانی مدت عدم درستی اجرا را نشان میدادند (گرامسبنگن و وسترگا[۷]،۱۹۹۲). در مطالعه دیگری گرامسبنگن (۲۰۰۳)، با تزریق دگزامتازون (استروئید که ممکن است بلوغ مخچه در اواخر حاملگی تحت تأثیر قرار دهد) به موشهای جوان در طول بلوغ در آخرین سه ماهه جنینی(تزریق مرحله مخچه)، به این نتیجه رسید که عدم بلوغ مخچه موجب ناهنجاریهای طولانی مدت درستی اجرا در طیف گستردهای از مهارتهای حرکتی است. بنابراین، هر چند هنوز هم از ارتباط مستقیم بین نقش مخچه و رفتار ناهماهنگ نامطمئنیم، شواهد همگرا از مطالعات مورفولوژیک حیوانات نشان میدهد که توسعه اختلال مخچه ممکن است یکی از عوامل کلیدی در مبتلایان به DCD باشد. رفتار کودکان مبتلا به DCD مشکلات را در طیف گستردهای از وظایف حرکتی شبیه به آنچه که در بیماران مبتلا به ضایعه مخچه مشاهده شده است را نشان میدهند (گیوزو کلوربور[۸]، ۱۹۸۷؛ لری، ۲۰۰۳، لاندی- اکمن و همکاران[۹]، ۱۹۹۱؛ ویلیامز، ویلاکوت و لری[۱۰] ،۱۹۹۲).
………………..
فرضیه هستههای قاعدهای
…………….
فرضیه آهیانه
……………..
مناطق دیگر
……………..
اختلالات عصبی حرکتی
……………..
اختلالات تشنجی
………………..
اختلالات تکانشی
……………
پیشنهادها و فعالیتهایی برای مهارتهای حرکتی در حال توسعه
……………
فاکتورهای اندازهگیری شده
تعادل
تعادل یا پایداری پاسچری یک واژه عام است که برای توصیف فرایند که به وسیلهی آن وضعیت بدن در حالت موازنه[۱۱] حفظ میشود، بهکاربرده برده میشود. تعادل زمانی حداکثر است که مرکز توده بدن[۱۲] یا مرکز گرانش بدن[۱۳] در داخل سطح اتکای مربوط به خود حفظ شود. مرکز توده بدن نقطهای است که برابر با مرکز تمام توده بدن بوده و محلی است که در آن بدن کاملاً در حالت موازنه میباشد و با تعیین میانگین وزن قسـمتهای مختلف بدن به دست میآید. تعادل یک تکلیف پیچیده کنترل حرکتی است که شامل تشخیص و ترکیب اطلاعات حسی برای ارزیابی وضعیت و حرکت بدن در فضا و اجرای پاسخهای اسکلتی عضلانی مناسب برای کنترل وضعیت بدن در داخل محیط و در حین انجام تکلیف است. بنابراین، کنترل تعادل نیازمند تعامل سیستمهای عصبی، اسکلتی عضلانی و تأثیرات محیطی میباشد(کرد، ۱۳۹۰).
……………..
اهمیت تعادل در وضعیت بدنی
……………..
تعادل ایستا
……………
تعادل پویا
…………….
تئوریهای تعادل
تئوری رفلکس سلسله مراتبی
این تئوری کنترل وضعیت بدن و تعادل را نتیجه عملکرد پاسخهای رفلکسی میداند که در اثر سیستمهای حسی تحریکشده و به صورت سلسله مراتبی در سیستم اعصاب مرکزی کنترل میشود. طبق این تئوری، در طول رشد، کنترل تعادل از رفلکسهای نخاعی اولیه [۱۴] به واکنشهای پوسچرال [۱۵] سطوح بالاتر و پاسخهای کورتیکال بالغانه[۱۶] تغییر مییابد. نشان داده شده است که رفلکسها، واحدهای ساختمانی حرکات هستند و فعال شدن رفلکسها به صورت جداگانه یا همزمان باعث ایـجاد حرکت میشود. هر رفلکس دارای سه بخش متفاوت میباشد که عبارت است از: عضو گیرنده تحریک، راه عصبی هدایتکننده و عضو پاسخدهنده. هر پاسخ به عنوان یک تحریک موجب ایجاد پاسخهای بعدی شده و بدین صورت زنجیرهای از رفلکسها موجب بروز حرکات پیچیدهتر میشوند(علیرضایی، ۱۳۸۶).
………………
تئوری سیستمها
……………
سیستمهای درگیر در کنترل تعادل
……………
مکانیزمهای حرکتی در کنترل تعادل
…………….
تون پاسچرال [۱۷]
…………….
توان عضلانی
………………
سیستمهای عصبی درگیر در تعادل
……………
سیستم وابران محیطی
…………………
مکانیزمهای حسی در کنترل تعادل
سیستم بینایی
………………
سیستم حسی- پیکری
………………….
سیستم دهلیزی
…………..
هماهنگی
کنترل حرکات گوناگون توسط سیستم عصبی مرکزی سازماندهی میشود به طوری که هماهنگی عضلات و مفاصل برای اجرای حرکات توسط سیستم عصبی کنترل میشود. به طور کلی برای کنترل حرکات نیاز به هماهنگی وجود دارد، حال چه این حرکات مداوم باشند یا مجرد. در حرکات مجرد همانند ضربه زدن، پرتاب کردن و دسترسی و چنگ زدن نیاز به هماهنگی چشم دست وجود دارد،. همچنین در حرکات مجردی که با دو عضو انجام میگیرد مانند پیانو زدن یا تایپ کردن، نیز نیاز مبرم به هماهنگی بین اعضای بدن وجود دارد. تکالیف مداوم نیز به هماهنگی بین اندامهای درگیر نیاز دارد، لذا حرکات مداوم نیز چه با یک عضو انجام شود مانند؛ نقاشی به هماهنگی چشم و دست، و چه با دو دست انجام شود مانند؛ رانندگی نیاز به هماهنگی دو دستی دارد. بنابراین هماهنگی بین اعضای بدن جزء اصلی و لازمه کنترل حرکتی میباشد (اشمیت و لی،۲۰۰۹).
………….
هماهنگی دو دستی[۱۸]
وقتی اعضای بدن باهم حرکت میکنند، نیروی شدیدی بین آنها وجود دارد که تمایل دارد که حرکات عضوی بدن، به صورت متقارن و هم زمان انجام شود. استفاده از دو دست به طور هم زمان به دو شکل انجام میشود: نخست هر دو دست در یک زمان یک حرکت مشابه را انجام میدهد که به این حرکات اعمال جفت شده میگویند مانند بلند کردن بچه از روی تخت و رانندگی کردن. در نوع دیگر دو دست در یک زمان اعمال متفاوتی را انجام میدهند مثل نگهداشتن بطری در یک دست و باز کردن آن با دست دیگر و یا گرفتن یک تکه غذا با چنگال با یک دست و بریدن آن با چاقو دست دیگر ( اشمیت و لی، ۱۳۸۷). وقتی که دو دست به طور هم زمان باهم حرکت میکنند یک جفت شدن زمانی و فضایی بین دستها وجود دارد که سبب میشود حرکت یک عضو باعث تأثیر بر عضو دیگر میشود. در واقع این اعضا تمایل به انجام یک حرکت متقارن و مشابه دارند، مثل زمانی که شما با یک دست شکم را مالش دهید و با دست دیگر بخواهید به سرتان ضربه بزنید، مسلماً این عمل به دلیل تمایل دو دست به یک حرکت مشابه، مشکل خواهد بود (اشمیت، ۱۳۷۹؛ اشمیت و لی، ۱۳۸۷)……………..
………………..
هماهنگی چشم و دست
……………
زمان واکنش
……………
پیشبینی
پیشبینی فرایندی است که طی آن اجراکننده میتواند اطلاعاتی درباره محرک، قبل از وقوع آن پردازش کند، در این صورت دستگاه سازماندهی مجبور نیست به حرکتی که انتظارش را نداشته است پاسخ دهد. یکی از عاملهای مهم تأثیرگذار بر زمان واکنش پیشبینی کردن محرک است (اشمیت و لی، ۱۳۸۷).
روش پیشبینی کردن پارامتر، RT را در شرایط واقعی بررسی میکند. در این روش قبل از محرک، اطلاعات جزئی یا کامل در مورد پاسخ مورد نظر ارائه میگردد. تحقیقات انجامشده RT را تابعی از پارامترهای پیشبینی دانستهاند. پیشبینی کردن فرایند آماده سازی حرکتی را تسهیل میکند. پژوهشگران معتقد هستند که پیشبینی کردن به صورت مستقل در مرحله انتخاب پاسخ و آماده سازی حرکت بر RT تأثیر میگذارد (لارش[۱۹] و فرکنی[۲۰]، ۱۹۸۵)……………
…………….
حافظه
حافظه نقش مهمی در روانشناسی ایفا میکند و به طور لاینفک در هر تکلیف شناختی از آسانترین تا دشوارترین تکلیف درگیر است (از به خاطر سپردن نام یک فرد تا درک سخنان وی برای تنظیم و پیگیری اهداف او). واضح است ما واقعیتها را ذخیره و سپس به یاد میآوریم اما حافظه ما تنها برای یادآوری مجدد اطلاعاتی که یاد گرفتهایم مورد استفاده قرار نمیگیرد بلکه چیزی فراتر از واقعیتهای بازیابی شده است.
در اصطلاح عامیانه حافظه یک توانایی ذهنی است که امکان ذخیرهسازی شمار زیادی اطلاعات در ذهن را فراهم میکند که یکی از خصوصیات آن توانایی بازیابی آن اطلاعات است. قبلاً حافظه را تنها یک مخزن یا انبار حفظ اطلاعات تعریف کردهاند اما تحقیقات انجامشده در سالهای اخیر روی حافظه نشان داد که حافظه از شمار زیادی بازنماییهای گوناگون و فرایندهای پیچیده استفاده میکند. به همین خاطر برای روانشناسان امروزی، حافظه یک انبار ساده اطلاعات نیست بلکه یک سیستم شناختی فعال است که در رمزگردانی، (اندوزش) ذخیرهسازی (بازیابی) یادآوری اطلاعات نقش دارد و توسط سیستم ادراکی، رفتار را تنظیم میکند.
حافظه فعال و حافظه کوتاه مدت:
……………….
ادراک و حرکت
…………….
تمرینات ادراکی- حرکتی
اختلال در برنامه حرکتی
تمام فعالیتهای فیزیولوژیک انسان تحت تأثیر دستگاه عصب مرکزی است. در یک نگاه کلی، دستگاه عصبی دو وظیفه مهم بر عهده دارد، یکی اینکه تکانههای الکتریکی را توسط پییاختهها از تمام بخشهای بدن دریافت و یا به آنها ارسال کند و دیگری مرکز کنترلی است که مانند یک کامپیوتر پیچیده به یکپارچه نمودن اطلاعات انتخاب پاسخ و در نهایت ارسال آنها برای عملکرد مناسب عمل میکند. این مرکز کنترل که اصطلاحاً دستگاه عصب مرکزی نام دارد به برنامهریزی و تدارک پاسخ از اعمال ساده تا پیچیده میپردازد و بدیهی است که کنترل حرکات………………
……………….
فرایند ادراکی- حرکتی
…………….
حرکات ادراکی- حرکتی
برای تعیین اینکه کدام حرکت باید به عنوان ادراکی- حرکتی مورد توجه قرار گیرد. در “نظرسنجی ادراکی- حرکتی” هاسلینگر[۲۱]، (۱۹۷۱) آزمایشی را به طور ویژهای سودمند یافتیم. این نظرسنجی که سالها قبل انجام گرفت، توسط یک گروه ضربت ادراکی- حرکتی ابداع شد. که به منظور کاهش سردرگمی پیرامون عنوان ادراکی- حرکتی طراحی شده بود. برای رسیدن به این هدف گروه ضربت، تعاریف ادراکی- حرکتی را از افراد زیادی از سراسر جهان که کارشناس قابلی در این زمینه بودند درخواست کردند. گروه ضربت تلاش کرد با داشتن فهرستی از آن دسته فعالیتهای حرکتی که عقیده داشتند، ادراکی- حرکتی هستند ماهیت فعالیتهای حرکتی را مشخص کنند. بررسی نتایج، عدم توافق آشکار در میان این کارشناسان را مشخص کرد. اما در بیشتر پاسخها، گروههای مشخص از حرکات ادراکی- حرکتی وجود داشت که شامل مواردی از قبیل: تعادل، آگاهی فضایی، زمانی، بدنی و جهتیابی میباشد. این نوع فعالیتهای حرکتی در مباحث مربوط به ادراکی- حرکتی در تعداد زیادی از منابع مربوط نیز به طور مشترک ذکرشدهاند (گالاهو و اوزمان، ۱۹۹۸).
………………………..
حرکات مرتبط با مفهوم ادراکی- حرکتی
مفاهیم مربوط به حرکت که به طور شایع با مفهوم ادراکی- حرکتی ارتباط دارند شامل:
تعادل
تعادل یا ثبات از قدیم به عنوان ” وضعیت حفظ توازن بین نیروهای متقابل” تعریف شده است. بورتون و دیویس[۲۲] (۱۹۹۲)، معتقداند تعادل مؤلفه مهم در تقریباً همه فعالیتهای حرکتی است و اغلب کنترل قامتی نامیده میشود……………….
………………
آگاهی فضایی[۲۳]
…………….
آگاهی زمانی[۲۴]
………………
آگاهی بدنی و جهتیابی
……………..
نظریههای ادراکی- حرکتی
…………….
نظریه ادراکی- حرکتی کپارت
…………….
تحقیق پیرامون اثربخشی برنامههای ادراکی- حرکتی
………………
تاریخچه و انواع آزمونهای حرکتی
……………..
منابع:
ابراهیمی ثانی، زهرا. (۱۳۸۹). تأثیر یک برنامه منتخب حرکتی بر مهارتهای بینایی- حرکتی دانشآموزان ۱۱-۷ ساله دارای اختلال هماهنگی رشدی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی.
احمدی، ا؛ یوسف شاهی. (۱۳۸۹). تأثیر تمرینات ادراکی- حرکتی بر مهارتهای حرکتی و ریاضی در اوتیسم. بررسی تک موردی. تهران/ مجله اصول و بهداشت روانی.
اساسه، مریم. (۱۳۸۹). بررسی تأثیر آموزش تجسم حرکتی بر بهبود مهارتهای حرکتی درشت کودکان با اختلال هماهنگی رشدی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
…………………………….
…………………………….
……………………………..
آسان داک: www.Asandoc.com
[۱] Haywood
[۲] Difficulty with Gross motor skill
[۳] Difficulty with Fine motor skill
[۴] Sensory integration clysfunction
[۵] Low muscle tone
[۶] Haynes
[۷] Gramsbergen & Westerga
[۸] Geuze & Kalverboer
[۹] Lundy-Ekman et al
[۱۰] Williams, Woollacott & Ivry
[۱۱] Equilibrium
[۱۲] Center of Mass(COM)
[۱۳] Center of Gravity(COG)
[۱۴] Primitive Spinal Reflex
[۱۵] Postural Reaction
[۱۶] Mature Cortical Response
[۱۷] Postural Tone
[۱۸] Bimaunal Coordination
[۱۹] Larish
[۲۰] Frekany
[۲۱] Haslinger
[۲۲] Burton & Davis
[۲۳] Spatial awareness
[۲۴] Temporal awareness
متغیرها: اثر زلزله های بزرگ برپل ها
توضیحات: ۲۷ صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود پروژه آماده (فصل دوم پایان نامه آماده) با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها از طریق مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف تهیه شده و مناسب برای انجام پایان نامه مهندسی عمران، انجام پروپوزال، تهیه پرسشنامه و استخراج مقاله داخلی و خارجی از پایان نامه و پروژه کلاسی می باشد.
خلاصه ای از کار:
اثر زلزله های بزرگ برپل ها
زلزله نورثریچ کالیفرنیا، در سال ۱۹۹۴ زلزلهای بهشدت ۷/۶ ریشتر منطقه نورثریچ کالیفرنیا را لرزاند و باعث به وجود آوردن خساراتی وحشتناک به بزرگراهها ساختمان ها و پل ها شد بسیاری از پل ها به خاطر ضعف در طراحی لرزه ای فرو ریختند گسل ها باعث جابجایی زمین و پایه ها شدند که این عامل منجر به سقوط بسیاری از پل ها شد. پل کادلاک در نورثریچ آمریکا در سال ۱۹۹۱ با استفاده از شمع های بزرگ درجاریز در اطراف هر دو کوله خود برای جلوگیری از حرکت عرضی مقاوم سازی شده بود. پای ستون تا حدی بوسیله مهارهای سنگی مقاوم سازی شده بودند، جهت تقویت سرستون ها از غلاف های فولادی استفاده شده بود آسیب دیدگی این پل در هنگام زلزله ی نورثریچ نسبتاً جزئی بود و به جز نشست پشتی کوله ها و نشست دال معبر خسارات جدی سازه ای نداشت. دلیل اصلی آسیب های وارده بر این پل به علت نوع خاک و انحراف زیاد پل بود. پل بتنی سینگا در دهه ی ۱۹۶۰ در نورثریج ساخته شده بود. در این زلزله ستون های غیر شکل پذیر این پل در برش خسارت دیدند و تحت اثر وزن پل فرو ریختند [۲].
………………
۲-۲-۱- تغییر مکان های لرزه ای
۲-۲-۱-۱- افتادن و شکست عرشه ها به سبب از دست رفتن سطح اتکا
معمولاً عرشه ها و شاهتیر های بکار رفته در پل ها از استحکام لازم برخوردار بوده و همه الزامات طراحی در مورد آنها رعایت شده و دچار خرابی به دلیل ضعف در طراحی خودشان نمی شوند اکثر خرابی های اتفاق افتاده در شاهتیر ها به علت لغزش از روی تکیه گاه می باشد [۶]. دو عامل در وقوع چنین پدیده ای دخالت دارد یکی عرض نشیمن ناکافی برای جابجایی طولی و عرضی شاهتیرها و دیگری دوران پایه ها. یک عامل دیگر که از افتادن عرشه جلوگیری نمیکند اتصال نامناسب بین دو قسمت عرشه با ستون ها می باشد. ایجاد درز انقطاع بین پانل های عرشه پل برروی ستون ها بسیار متداول می باشد دو انتهای پانل عرشه برروی بالشتک هایی بر روی ستون ها بصورت اتکایی قرار می گیرد. چنانچه طول این نوع تکیه گاه کم باشد، اختلاف جابجایی ستون پل ها در زلزله بعلت ارتعاشات ناهمگون ستون ها باعث از دست رفتن تکیه گاه عرشه شده و عرشه بصورت یک جسم یکپارچه فرو می ریزد. در زلزله های دهه ۹۰ میلادی خرابی بیشتر شاهتیرها و فروریزی دهانه های پل عمدتاً به دلایل بالا بود. پل وو شی نمونه ای از پل هایی بود که در زلزله چی چی تایوان دهانه های آن فرو ریخت در این پل به علت دوران شالوده و پایه، شاهتیرها از روی تکیه گاه لغزش کرده و به علت نداشتن عرض نشیمن کافی حرکت کرده و افتادند به همین علت چنانچه طول نشیمن گاه این اجزاء به اندازه کافی نباشد در اثر لرزش زمین یا بروز تغییر شکلهای دائمی و بزرگ در زمین براثر زلزله یا گسل، عرشه دچار جابجایی شده و از روی تکیه گاه لغزش میکند و می افتد [۴]. در تصویر (۲-۷) افتادن عرشه به علت جابجایی زمین و نداشتن عرض کافی نشیمن گاه نشان داده شده است.
………………..
۲-۲-۱-۲- درز انبساط
…………….
۲-۲-۱-۳- تغییر مکان خاک ساختگاه و اثر آن بر سازه
……………….
۲-۲-۱-۴- کوبیده شدن قسمت های سازه ای پل به یکدیگر
……………..
۲-۲-۲- آسیب دیدگی های کوله
………………
۲-۲-۳- آسیب های ایجاد شده در سطح عرشه
……………..
۲-۲-۴- آسیب دیدگی های نشیمن گاه (کلید های برشی)
……………..
۲-۲-۵- بررسی رفتار لرزه ای پایه های پل
به طور کل می توان دو نوع شکست را برای پایه های پل متصور شد:
الف ) شکست های شکل پذیر:
تا قبل از سال ۱۹۷۱ طراحان از احتیاج پایه های پل به شکل پذیری با پتانسیل مفاصل خمیری ناآگاه بودند و تنها مقاومت کافی را عامل پایداری در برابر زمین لرزه می پنداشتند.
……………..
ب ) شکست های غیر شکل پذیر:
ب-۱) پایه بتن مسلح
…………….
ب-۲) پایه فولادی :
…………….
۲-۲-۶- آسیب های وارده به دال های دسترسی یا پیش دال ها
…………….
۲-۲-۷- تأثیر ساختار هندسی بر سازه پل
…………..
۲-۲-۸- شکست فنداسیون
…………..
۲-۲-۹- آسیب پذیری تکیه گاه و اتصالات
…………….
۲-۲-۱۰- خرابی های قابل قبول از نظر آئین نامه آشتو[۱]
……………
۲-۲-۱۱- خرابی های غیر قابل قبول از نظر آشتو
………………
۲-۲-۱۱-۱- شکست ستون
……………
۲-۲-۱۱-۲- از دست رفتن تکیه گاه شاهتیرها
……………..
۲-۲-۱۲- اثرات تخریبی زلزله بر پل های ایران
…………….
۲-۳- تحقیقات انجام شده در زمینه اثر زلزله بر پل ها
…………….
۲-۴- تحقیقات انجام شده در زمینه اثر زلزله بر پل ها در ایران
……………..
۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده در زمینه بررسی آسیب پذیری کمی پل ها
……………..
۲-۵- معیارهای عملکردی
……………
مراجع
[۱] Kazuhiko, kawashima., (2010)., “Seismic Design Response Modification, and Retrofit of Bridges”, Department of Civil Engineering Tokyo Institute of Technology Meguro, Japan. vol. 59. pp. 5-35.
[۲] Mitchell, d., Bruneau, m., Williams, m.; Anderson, d., Saatcioglu, m., and Sexsmith, r., (1995)., “Performance of bridges in the 1994 Northridge earthquake”, Journal, Civil Engineering.vol. 22. pp. 415-427.
[۳] Gasemi, h., Cooper, j.d., Imbsen, r., Piskin, h., Inal, f., and Tiras, a., (2000)., “The November 1999 Duzce Earthquake: Post-Earthquake Investigation of the Structures on theTEM ”, Publication. FHWA – RD -00-146.
………………….
………………….
آسان داک: www.Asandoc.com
American Association of State Highway & Transportation Officials 1