انجام پایان نامه مدیریت-مشاوره و انجام پایان نامه و نوشتن پروپوزال

موسسه علمی پژوهشگران شریف موسسه برتر و نمونه کشور در مشاوره پایان نامه و پروپوزال در 5 سال متوالی نوشتن پروپوزال و انجام پایان نامه ، انتخاب موضوع پایان نامه همه رشته ها - شماره های تماس : 09196357660 - 09149691799

انجام پایان نامه مدیریت-مشاوره و انجام پایان نامه و نوشتن پروپوزال

موسسه علمی پژوهشگران شریف موسسه برتر و نمونه کشور در مشاوره پایان نامه و پروپوزال در 5 سال متوالی نوشتن پروپوزال و انجام پایان نامه ، انتخاب موضوع پایان نامه همه رشته ها - شماره های تماس : 09196357660 - 09149691799

ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

متغیرها: ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

توضیحات: ۲۰ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود پروژه آماده (فصل دوم پایان نامه آماده) با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها  از طریق مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف تهیه شده و مناسب برای انجام پایان نامه عمران، انجام پروپوزال آماده، تهیه پرسشنامه و استخراج مقاله داخلی و خارجی از پایان نامه و پروژه کلاسی می باشد.

خلاصه ای از کار:

ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

 

مقدمه

روش های متنوعی برای ارزیابی آسیب پذیری سازه ها پیشنهاد شده اند که در این فصل به
دسته بندی و بررسی تعدادی از این روش ها پرداخته می شود. همچنین امروزه به علت
هزینه های قابل توجه اجرای سازه ها و به منظور درک عمیق تر رفتار آنها تحت بارهای مختلف و پیچیده نظیر زلزله، مدل سازی سازه ای به صورت تجربی (فیزیکی) یا ریاضی از جایگاه ویژه ای برخوردار است مدل سازی به چند صورت قابل انجام است ساخت مدل آزمایشگاهی با ابعاد کوچکتر از ابعاد واقعی، مدل واقعی و به کار گیری مدل تحلیلی. از این رو مدل سازی تحلیلی به کمک کامپیوتر معمولاً به دو روش نخست ترجیح داده می شود. برخی از حالات طراحی و    آسیب پذیری سازه  در ادامه ارائه شده است.

…………

– حالات حدی طراحی و ارزیابی سازه

به طور کلی حالات حدی مختلفی را می توان در طراحی سازه ها ی جدید یا ارزیابی آسیب پذیری و مقاوم سازی سازه های موجود مبنا قرار داد این حالات را می توان برای اعضا یا برای کل سازه در نظر گرفت در این قسمت به تشریح انواع حالات حدی و توصیف و ویژگی های آنها با تاکید بر ارزیابی لرزه ای پل ها پرداخته شده است [۱۴] و [۱۵] و [۲۹].

………………….

– حالات حدی اعضا

……………

– حالات حدی سازه

…………….

– حالات حدی بهره برداری

……………..

-حالات حدی آسیب پذیری

……………

– حالت حدی بقا

……………..

– ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای

……………

  – روش های ارزیابی آسیب پذیری

……………

– روش های طبقه بندی

…………….

– روش های بازرسی و امتیازدهی

……………

– روش های تحلیلی ارزیابی آسیب پذیری

…………..

– روش های آزمایشگاهی ارزیابی آسیب پذیری

……………

– ارزیابی تحلیلی آسیب پذیری سازه

………….

– ارزیابی تفصیلی آسیب پذیری مطابق با [۱]FHWA – ۹۵

…………..

– جمع آوری اطلاعات

اولین گام در ارزیابی تفصیلی بدست آوردن جمع آوری اطلاعات پل می باشد اطلاعاتی در خصوص نوع پل، سیستم و رفتار پل، نقشه های اجرایی، وضعیت کنونی پل، گزارش آسیب دیدگی های پل، منطقه قرار گیری و روش تحلیل آن می تواند اطلاعات خوبی در خصوص مقاومت پل مورد نظر به ما بدهد [۳۶].

– بازرسی محلی

قانون فدرال فعلی ایالات متحده مقرر می دارد که تمامی پل هایی که طول آنها از ۴۰ فوت (حدود ۱۲ متر) بیشتر است باید به عنوان بخشی از استاندارد های بازبینی پل های آمریکا مورد بررسی قرار گیرند عموماً این بازبینی ها جهت تعیین میزان خرابی های سازه در برابر بار های زنده است و مخصوص ارزیابی لرزه ای پل ها نیست لذا معمولاً لازم است که یک بازرسی جداگانه جهت ارزیابی کیفی لرزه ای و تعیین شرایط آسیب پذیری لرزه ای انجام گیرد یا اینکه افراد خاصی را جهت بررسی آن شرایط در طی بازرسی های معمول خود آموزش………………

– ارزیابی کمی اجزای پل

……………

– مطالعات کمی آسیب پذیری پل

– دستورالعمل ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل:

دستورالعمل مورد استفاده در ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای، بر اساس دستورالعمل بهسازی     لرزه ای پل های ایالات متحدهFHWA 1995  می باشد. ضوابط فصل سوم این دستورالعمل تحت عنوان ارزیابی تفصیلی پل های موجود در این نوشتار مد نظر قرار می گیرد. در این فصل از دستورالعمل دو روش متفاوت جهت ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های موجود ارائه می شود، روش اول مبتنی بر نسبت ظرفیت(C)  به تقاضا (D) اجزای منفرد پل و روش دوم تعیین ظرفیت باربری جانبی پل به عنوان یک سیستم سازه ای می باشد [۳۶].

…………….

– روش های ارزیابی آسیب پذیری سازه پل ها مطابق دستورالعملFHWA1995

……………

– روش ارزیابی براساس نسبت ظرفیت به تقاضا C/D:

…………..

۱ – روش بار یکنواخت

…………..

 

۲ روش طیفی تک مودی:

…………….

۳ روش طیفی چند مودی:

……………

– تعیین مقدار آسیب پذیری به روش کیفی و کمی

تعیین مقدار آسیب موجود در پل ها به دو روش کیفی و کمی انجام می شود [۳۷]:

۱) روش های کیفی

…………….

۲) روش های کمی

……………

– روش ارزیابی براساس مقاومت جانبی سازه پل

……………

– مبانی مدل سازی سازه ای

…………..

– مدل واقعی

…………….

– ساخت مدل آزمایشگاهی با ابعاد کوچکتر از ابعاد واقعی:

……………

– به کار گیری مدل تحلیلی:

……………

– انتخاب روش مدل سازی تحلیلی:

……………..

– روش های گوناگون مدلسازی سازه پل

……………..

– مدل های با پارامتر متمرکز[۲]

در این مدل ها ویژگی هایی نظیر جرم سختی و میرایی در نقاطی گسسته[۳] متمرکز می­گردد این روش از ساده ترین فرمول بندی ریاضی برخوردار است و به مهارت و تجربه زیادی در خصوص شبیه سازی روابط بار – تغییرشکل اجزای ایده آل سازی شده برای بیان رفتار سازه نیاز دارد.

– مدل های اجزای سازه ای[۴]

……………….

–  مدلهای عناصر محدود[۵]

…………….

– رفتار سازه پل

……………..

– سازه با رفتار الاستیک خطی

در مورد سازه هایی که در نظر است تحت تأثیر زلزله طراحی ماهیتاً و عمدتاً در رژیم رفتاری الاستیک باقی بماند، لازم است حاشیه اطمینان و ذخیره مقاومت مکفی در مقابل شکست ترد یا کمانش و سایر صور غیرشکل پذیر خرابی منظور گردد.

سازه الاستیک به سازه ای اطلاق می گردد که یا عملاً  تحت تأثیر عوامل وارده در سطح ایمنی و بهره برداری وارد حیطه رفتار غیرالاستیک نمی گردد، یا به دلیل عدم کفایت شکل پذیری، رفتار غیرخطی بروز نخواهد داد.

–  سازه با شکل پذیری محدود

به اختصار، سازه هایی که قادر باشند میزان محدودی از رفتار غیر خطی را در حیطه فرا الاستیک تجربه نمایند، ولی قابلیت تشکیل مفاصل و مکانیسم های پلاستیک را دارا نمی باشند، در این گروه مورد مطالعه قرار می گیرند.

………………….

– روند کلی ارزیابی آسیب پذیری و بهسازی لرزه ای پل ها

…………………

مراجع

[۱] Kazuhiko, kawashima., (2010)., “Seismic Design Response Modification, and Retrofit of Bridges”, Department of Civil Engineering Tokyo Institute of Technology Meguro, Japan.  vol. 59. pp. 5-35.

[۲] Mitchell, d., Bruneau, m., Williams, m.; Anderson, d., Saatcioglu, m., and Sexsmith, r., (1995)., “Performance of bridges in the 1994 Northridge earthquake”, Journal, Civil Engineering.vol. 22.  pp. 415-427.

[۳] Gasemi, h., Cooper, j.d., Imbsen, r., Piskin, h., Inal, f., and Tiras, a., (2000)., “The November 1999 Duzce Earthquake: Post-Earthquake Investigation o

………………..

……………………

 

 

 

 

 

 

آسان داک: www.Asandoc.com

 

۱ Federal HighWay Administration

۱ Lumped Parameter Models (LPM)

  Discrete Locations 2

 Structural Component Models (SCM)3

 Finite Element Models(FEM)1

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.